دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1394 - 18:26
در پیامی به هفتمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران در واحد گناباد

دکتر میرزاده: ایجاد فضای مناسب برای ارائه پژوهش‌های جدید در تمامی علوم ضروری است

هفتمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران با حضور اندیشمندان، فرهیختگان و پژوهشگرانی از سراسر میهن اسلامی با پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در محل تالار شیخ محمدتقی بهلول واحد گناباد آغاز به کار کرد.
کد خبر : 34206

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در پیام دکتر حمید میرزاده که از سوی دکتر مجتبی حسن‌زاده سرپرست واحد گناباد قرائت شد، آمده است: امروزه توسعه سریع تکنولوژی و ارتباط مستقیم آن با پیشرفت‌های علمی در مراکز آموزشی و پژوهشی امری غیر قابل انکار است. به نحوی که حجم اطلاعات علمی با سرعتی شگفت‌آور روز به روز در حال افزایش است، بنابراین ایجاد فضای مناسب برای ارائه پژوهش‌های جدید در تمامی علوم ضروری است.


مهندسی برق به عنوان یکی از کلیدی‌ترین و کاربردی‌ترین رشته‌های مهندسی در توسعه کشور محسوب می‌شود. نفوذ این رشته در تمامی عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، علمی و... به گونه‌ای است که تصور زندگی بدون برق را برای هر فرد و جامعه‌ای غیر ممکن می‌سازد.


مهندسی برق با توجه به گرایش های مختلف آن از دیرباز مورد توجه بوده و نیاز جامعه باعث افزایش گرایش های این رشته شده و جذب اکثر نخبگان را به همراه داشته است. در این میان نقش مهندسین در ارتقای آرامش و رفاه جامعه اعم از خانواده ها و بخش صنعت بسیار موثر و تاثیرگذار است.


مهندسی برق از یک سو با ارتباطات متنوع و از جهتی در بحث اتوماسیون و کنترل در تامین، توزیع و مصرف انرژی و از سوی دیگر با طراحی قطعات الکترونیک و مدلسازی مناسب به توسعه و پیشرفت علوم و تکنولوژی کمک شایانی کرده است و اکنون در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری مزین به سال دولت ملت، هم‌دلی و همزبانی شده است، برگزاری هفتمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران از سوی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد با هدف گسترش دانش فنی و اعتلای تحقیقات و ارائه آخرین دستاوردهای متخصصین دانشگاهی و صنعتی، می‌تواند فضای مناسبی برای حل مشکلات علمی و صنعتی و تعامل بیشتر این دو بخش با یکدیگر و بویژه گسترش مرزهای دانش باشد.


در خاتمه توفیق، سربلندی و سرافرازی اساتید ارجمند، محققان و پژوهشگران گرامی، دانشجویان عزیز و تمامی شرکت کنندگان محترم در هفتمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران را از درگاه خداوند بزرگ مسئلت می‌نمایم.


28 مرداد ماه 1394
دکتر حمید میرزاده
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته