دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1397 - 05:17
جاذبه‌های گردشگری؛

جنگل فندق‌لو 2 بهار دارد

شهر نمین در استان اردبیل جنگل زیبایی را در کنار خود جای‌داده که همه آن را به نام جنگل فندق‌لو می‌شناسند این جنگل دو بهار دارد و در دو فصل سال در آن گل می‌روید.
کد خبر : 342026
fandoghlou2.jpg

 به گزارش خبرنگار حوزه سفر و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، شهرستان نمین در استان اردبیل جنگل زیبایی را در کنار خود جای‌ داده است که همه آن را به نام جنگل فندق‌لو می‌شناسند؛ این جنگل دو بهار دارد و گل‌ها در دو فصل سال در آن می‌رویند.


این جنگل‌ زیبا در ادامه جنگل‌های گیلان قرار گرفته که در شرقی‌ترین قسمت اردبیل واقع‌شده است.


جنگل فندق‌لو نیمه‌گرمسیری بوده و یکی از مناطق مهم جنگلی است که حدفاصل شهر نمین و اردبیل واقع‌شده و مساحتی بیش از ۱۶ هزار هکتار را در برگرفته است؛ البته از این میزان 4 هزار هکتار آن تحت پوشش عرصه‌های جنگلی و بقیه آن را مرتع تشکیل می‌دهد.


این جنگل وسیع بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۵۰ متر از سطح دریا فاصله گرفته است و اطراف آن روستاهای زیبا و پرجاذبه برای گردشگری قرار دارند.


در این جنگل بیش از ۱۹ گونه جنگلی قرار دارد که می‌توان از فندق و ممرز و راش و بلوط نام برد که وجود این گونه‌ها به ارزش این جنگل افزوده است.


افرادی که به استان اردبیل سفر می‌کنند دیدن این جنگل زیبا را از دست نمی‌دهند و این جنگل به یکی از جاذبه‌های استان تبدیل‌ شده است.


یکی از نکات جالب این جنگل وجود استخری آب گرم مشه سویی در داخل جنگل است که به گفته بسیاری از مردم آب آن خاصیت درمانی دارد. یکی دیگر از نکات مثبت این جنگل پیست روی چمن است که بیشتر برای اردوهای تیم ملی اسکی روی چمن مورداستفاده قرار می‌گیرد و علاوه بر این در جذب گردشگر می‌تواند نقش تأثیرگذاری داشته باشد.


یکی از دلایلی که نام این جنگل را فندق‌لو گذاشته‌اند به این دلیل است که این جنگل پر از درختان فندق است و این فندق‌ها گاهی خوراک حیواناتی می‌شود که در این جنگل زیست می‌کنند. گرگ، روباه، خوک وحشی، خرگوش، خرس قهوه‌ای، و عقاب طلایی و بلدرچین ازجمله حیواناتی هستند که در این جنگل زندگی می‌کنند.


گردنه حیران در این جنگل واقع‌ شده است. زیبایی‌های منحصربه‌فرد این جنگل سبب شده که  قابلیت زیادی در صنعت اکو توریسم داشته باشد.


این منطقه زیبا دو بهار دارد؛ یکی از ابتدای فروردین تا پایان خرداد و دیگری از مهر تا آبان؛ وجود گل‌های زیبا در این جنگل سبب شده است که برخی برای دیدن این گل‌ها راهی این شهر شوند.


انتهای پیام/4087


انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته