دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در قم؛

نمایشگاه مطبوعات قدیمی پذیرای حوزه مطبوعات شد

در آستانه هفته پژوهش نمایشگاه مطبوعات قدیمی در کتابخانه آیت‌الله بروجردی در قم برگزار می‌شود.
کد خبر : 342006
photo_۲۰۱۸-۱۲-۰۵_۱۸-۳۴-۰۵.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نمایشگاه مطبوعات قدیمی کتابخانه آیت‌الله بروجردی به مدت 10 روز و از 15 تا 25 آذرماه، پذیرای علاقه‌مندان حوزه مطبوعات است.


مطبوعات و نشریات در برهه‌های مختلف تاریخی نقش بسیار برجسته و تأثیرگذاری در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره کشورها داشته و دارند.


مطبوعات قدیمی به‌طور خاص، با توجه به شرایط دوره‌های زمانی مربوطه مشتمل بر برخی اطلاعات منحصربه‌فرد هستند که شاید در سایر انواع منابع اطلاعاتی به آنها اشاره نشده باشد.


با توجه به اهمیت این گروه از منابع و در آستانه هفته پژوهش، کتابخانه آیت‌الله بروجردی که مجموعه غنی و قابل‌توجهی از روزنامه‌ها، نشریات و سالنامه‌های قدیمی را در اختیار دارد، اقدام به برگزاری نمایشگاهی از این منابع کرده است.


سالنامه‌های فرهنگ شهرهای مختلف کشور، سالنامه‌های مدارس و مراکز آموزشی و سازمان‌ها و غیره همچون سالنامه ایران باستان، تمدن، نوردانش، و نیز سالنامه‌هایی از کشورهای پاکستان و افغانستان، روزنامه حبل‌المتین، روزنامه دولت علیه ایران، نشریه ثریا(چاپ مصر)، و اساسنامه و نظام‌نامه‌های سیاسی و غیرسیاسی ازجمله آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه هستند.


نشریات موجود در کتابخانه آیت‌الله العظمی بروجردی در ۲ قالب چاپی و دیجیتال نگهداری می‌شود. عناوین جدید الانتشار و نشریات جاری صرفاً در قالب چاپی بوده و نشریات قدیمی و منحصر علاوه بر نسخه چاپی در قالب دیجیتال نیز قابل‌دسترسی می‌باشند. گروه دیگر نشریات کتابخانه، صرفاً در قالب دیجیتال موجود بوده و نسخه چاپی آنها در کتابخانه موجود نمی‌باشند.


بیش از 55 عنوان روزنامه در حوزه‌های مختلف «سیاسی، تاریخی، فرهنگی، علمی و دینی» از دیگر موجودی این مجموعه است، که بخش عمده‌ای از عناوین مربوط به دوره قبل از انقلاب اسلامی است.


دسترسی به اطلاعات کتابشناختی نشریات و مشاهده نشریات دیجیتال برای کاربران داخلی و خارج از کتابخانه فراهم است همچنین امکان کپی و عکس‌برداری از نشریات چاپی برای کاربران وجود دارد.


کتابخانه آیت‌الله بروجردی (ره) معروف به کتابخانه مسجد اعظم با همت این مرجع عالیقدر در ۲۵ فروردین سال 1340 شمسی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) و در ضلع غربی مسجد اعظم تأسیس شد.


انتهای پیام/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته