دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1397 - 03:59
یک مسئول شهرداری تهران:

هرس درختان در مناطق شمال تهران زودتر آغاز می‌شود

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: با توجه به اختلاف دما در مناطق شمالی شهر، هرس درختان در این نواحی زود‌تر آغاز می‌شود.
کد خبر : 342004
عملیات-هرس-درختان-درمعابر-و-بوستانهای-مناطق-تهران-9.jpg

علی محمد مختاری در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص نوع درخت‌هایی که برای کاشت در بوستان‌ها و فضای سبز استفاده می‌شود، اظهار کرد: انتخاب نوع درختان به خصوصیات اکولوژیکی و مقاومت آن در برابر گرما، سرما، کم‌آبی، آفت و بیماری‌هاست و به‌همین دلیل ما بیشتر روی درخت توت نرک کار می‌کنیم.


وی در ادامه تصریح کرد: این درخت به این خاطر که فقط گل‌های نر تولید می‌کند و میوه‌ای ندارد به توت نرک معروف شده و علاوه بر ویژگی‌های فوق، سایه‌دار بوده و حجم سبز زیادی دارد؛ به همین دلیل بیشتر در فضای سبز شهر تهران استفاده می‌شود.


مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در ادامه با اشاره به زمان هرس درختان و این‌که هرس زود‌هنگام به جوانه‌های گل و باروری آن‌ها آسیب می‌زند، گفت: معمولاً پایان پاییز زمان آغاز هرس درختان است ولی ما در حال حاضر این فعالیت را در مناطق شمالی شهر آغاز کردیم و با توجه به این‌که حدوداً تفاوت دمای چهار تا پنج درجه بین شمال و جنوب شهر وجود دارد، از اواخر آذر ماه در سایر مناطق نیز هرس درختان را شروع می‌کنیم و تا 15 دی ماه به پایان رسد.


مختاری افزود: موعد هرس درختان، زمان تغییر رنگ برگ‌هاست، چون در این هنگام لایه جدا‌کننده برگ از ساقه تشکیل می‌شود و درختان به خواب زمستانی می‌روند و با کوچک‌ترین وزش بادی برگ از درختان جدا می‌شود.


انتهای پیام/4105/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته