دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پروین‌پور:

تسهیلات ارزان‌قیمت راهکار خروج بازار ساخت‌وساز از رکود است

یک کارشناس حوزه مسکن گفت: ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت یکی از راهکارهای گره‌گشا برای خروج بازار مسکن از رکود عمیق است.
کد خبر : 341932
`پروین پور.jpg

افشین پروین‌پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه برای خروج بازار مسکن از رکود عمیق نیازمند ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت هستیم، گفت: دولت باید برای رونق ساخت‌وساز فکر و چاره‌ای اساسی بیندیشد.


وی با بیان اینکه دولت باید به‌ جای اهدای تسهیلات به متقاضیان برای خرید مسکن با تزریق تسهیلات بانکی به بخش ساخت‌وساز در جان گرفتن مجدد این بخش نقش مؤثری را ایفا کند، افزود: به‌ نظر من فعالان حوزه ساخت‌وساز در سال‌های گذشته با چالش‌های متعددی روبه‌رو بوده‌اند و افزایش هزینه‌های ساخت‌وساز موجب شده است تا شاهد کُندی و یا توقف ساخت‌وساز مسکن در نقاط مختلف کشور و به‌خصوص پایتخت باشیم.


پروین‌پور با بیان اینکه حباب قیمتی مسکن ریشه در سوداگری دارد، گفت: اگر سوداگری از بازار مسکن حذف شود، می‌توان به رونق گرفتن این بازار از طریق ارائه تسهیلات بانکی امیدوار بود اما در شرایط کنونی بازار مسکن کشور نیازمند ارائه تسهیلات به بخش ساخت‌وساز برای رونق گرفتن مجدد است.


این کارشناس حوزه مسکن تصریح کرد: وزیر جدید راه‌وشهرسازی باید در مرحله اول امور ساخت‌وساز مسکن مهر را پایان دهد و پس از آن برای فعال‌سازی حوزه مسکن برنامه‌ریزی کند.


وی تصریح کرد: واگذاری مجتمع‌های مسکن‌ مهر در شهرهای مختلف ایران به استانداری‌ها می‌تواند در پیشبرد توسعه و اتمام ساخت این واحدهای مسکونی نقش مؤثری داشته باشد.


انتهای پیام/4094/4071/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب