دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

لزوم ترویج و تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی در دانشگاه

رئیس شورای تخصصی فرهنگی، دانشجویی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با توجه به هجمه‌ها و برنامه‌های ضد اخلاقی از سوی غربی‌ها در کشورگفت: ترویج و تقویت فرهنگ ایرانی- اسلامی در بین جوانان یک امر واجب است که متولیان فرهنگی باید اهتمام بیشتری در این زمینه داشته باشند.
کد خبر : 34189

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، داوود افخمی‌تبا در نخستین نشست خود با مدیران و کارشناسان فرهنگی واحدها و مراکز استان گفت: توسعه علوم و فعالیت‌های علمی در دانشگاه باید در موازات فرهنگ اسلامی صورت گیرد و از نگاه ابزاری به این مقوله مهم در بین جوانان پرهیز شود.


معاون فرهنگی دانشجویی واحد بندرعباس، نهادینه کردن فرهنگ دینی در دانشگاه و جامعه را از نکات مهم و اساسی در کشور یاد کرد و گفت: بالا بردن روحیه دینی و آشنا کردن نسل جوان با ارزش‌های اسلامی در دانشگاه موجب می شود تا دانشجویان با ایمان راسخ و اعتماد به نفس بالا به تحصیل خود بپردازند.


این مسئول، دین گریزی و گرایش برخی جوانان جامعه به فرهنگ غرب را حاصل عدم آگاهی نسبت به ارزش های اسلامی دانست و افزود: بی‌اطلاعی و به سادگی گذر کردن از آموزه‌های دینی و اخلاقی موجب می شود تا برخی از جوانان به سمت فرهنگ غربی کشانده شوند وبا ترغیب دشمن ،زندگی معنوی خود را با دنیای مادی عوض کنند.


وی در ادامه برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه را در راستای بالا بردن سطح آگاهی دانشجویان خواستار شد و گفت: باید فضای دانشگاه را برای نقد سازنده باز بگذاریم تا جوانان بتوانند در این راه با اراده بالای خود فعالیت کنند.


افخمی‌تبا، حمایت ویژه از نشریات دانشجویی را از دیگر برنامه های فرهنگی استان یاد کرد و گفت: دانشجو محور کردن برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد تقویت کانون های دانشجویی ،موجب می شود تا روحیه نشاط و امید در قشر جوان جامعه نمایان و شاهد پیشرفت و توسعه در جامعه شود.


این جلسه با بررسی برنامه های فرهنگی واحدها و مراکز ادامه پیدا کرد و پس از جمع بندی مطالب مواردی به تصویب نهایی رسید.



انتهای پیام/

برچسب ها: واحد بندرعباس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته