دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1394 - 14:37

مصرف الکل خطر سرطان سینه را برای خانم‌ها به شدت بالا می‌برد

پزشکان آمریکایی هشدار داده‌اند که مصرف مشروبات الکلی حتی به مقدار کم خانم‌ها را با ریسک بیشتر ابتلا به سرطان سینه مواجه می‌کند.
کد خبر : 34143

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا زنانی که الکل مصرف می‌کنند، بسیار بیشتر ممکن است به سرطان سینه و در ادامه آن به تومورهای کبد، روده، گلو، دهان، مری و حنجره مبتلا شوند. این نتیجه تحقیق تازه‌ای است که پژوهشگران دانشگاه هاروارد در بوستون ماساچوست، ایالات متحده آمریکا انجام داده‌اند.


این تحقیق نشان داده است که حتی نوشیدن یک لیوان مشروبات الکلی در روز ریسک ابتلا به سرطان سینه را 13 درصد افزایش می‌دهد. هشدار پژوهشگران دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد امروز (چهارشنبه) در British Medical Journal منتشر شده است.


دکتر جورگن رِهم،کارشناس اعتیاد این دانشگاه می‌گوید: «افرادی که سابقه سرطان در خانواده دارند، به خصوص زنانی که پیشینه خانوادگی سرطان سینه دارند، باید مسأله کاهش مصرف الکل یا حتی کنار گذاشتن آن به‌طور کلی را در نظر بگیرند.»


دیلی میل به نقل از پژوهشی که در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی انجام شده، نوشته است که زنان میانسال طبقه متوسط در بریتانیا اکنون در صدر جدول مصرف الکل قرار دارند.


پزشکان پیش از این هم می‌دانستند که مصرف الکل به میزان زیاد به ویژه برای کبد خطر ایجاد می‌کند و افزایش خطر چاقی و انواع بیماری‌ها را در پی دارد. اما یافته تازه دانشمندان آمریکایی که با برررسی سوابق بهداشتی 135 هزار نفر افراد در سنین بالاتر از 30 سال انجام شده است، جامع‌ترین تحقیقی است که اثر مصرف مشروبات الکلی به میزان پایین و متوسط را نیز نشان می‌دهد.


این پژوهش نشان داده است زنانی که هر روز مشروبات الکلی می‌نوشند، 13 درصد بیشتر احتمال دارد به سرطان سینه و در مجموع 4 درصد بیشتر ممکن است به انواع مختلف سرطان مبتلا شوند.



آمارهای مرکز ملی سرطان آمریکا در سال 2014 نشان داده است که در آن کشور از هر هشت زن یک نفر در طول زندگی خود به سرطان سینه مبتلا می‌شود.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته