دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1394 - 14:30

فارن پالیسی: ایران از طرح «علی مملوک» حمایت آشکار نکرد/ طرح سوریه شامل پایان حمایت عربستان از مخالفان سوریه است

مجله‌ای آمریکایی درباره خبر سفر محرمانه اخیر مشاور امنیت ملی سوریه به جده و مسقط نوشت، این نخستین‌بار است که عربستان و عمان مسئولی عالی‌رتبه از سوریه را برای بررسی نحوه حل سیاسی بحران این کشور دعوت می‌کنند.
کد خبر : 34135

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مجله آمریکایی «فارن پالیسی» نوشت: مذاکرات محرمانه میان «علی مملوک» مشاور امنیت ملی سوریه و مقام‌های سعودی و عمانی در چند ماه گذشته برگزار می‌شده است و با وجود اهمیت حرکت دیپلماتیک «مملوک» نباید ناظران سیاسی انتظار داشته باشند که چنین حرکتی تأثیری در جنگ چهار ساله سوریه داشته باشد.


براساس این گزارش، «فارن پالیسی» می‌افزاید: «مملوک» در سفرش به جده با مسئولان ارشد عربستانی درباره احتمال آغاز مرحله‌ای سیاسی در سوریه مذاکره کرد که براساس آن عربستان باید به حمایت خود از مخالفان در سوریه پایان دهد.


این نشریه آمریکایی نوشت : عربستان با دعوت «مملوک» به جده احتمالا می‌خواهد خود را شریکی مؤثر در تلاش‌های دیپلماتیک با میزبانی مسکو برای حل بحران سوریه نشان دهد.


«فارن پالیسی» تاکید کرد: تهران از هیچ‌یک از طرح‌های پیشنهادی «مملوک» به‌طور آشکار حمایت نکرده است و به‌تازگی طرح اختصاصی خود را پیشنهاد کرده است که به‌زودی آن را به سازمان ملل ارائه خواهد کرد. طرح ایران شامل آغاز آتش‌بس برای تشکیل دولت وحدت ملی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته