دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1394 - 15:31

ترکان: منظور از کاربردی کردن علم، توجه به تکنولوژی است

مهندس اکبر ترکان، مشاور رییس جمهوری و عضو شورای اقتصاد و دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، در حاشیه برگزاری جلسه هیئت‌امنای باشگاه پژوهشگران و نخبگان از لزوم سنگ بنای علمی در اقتصاد دانش‌بنیان سخن گفت.
کد خبر : 34129

مهندس ترکان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با تأکید بر اینکه زمینه‌ها برای ورود به عرصه اقتصاد دانش‌بنیان مهیاست، گفت:«وقتی صحبت از فعالیت اقتصادی می‌کنیم، باید این فعالیت اقتصادی متکی به منابعی که داریم باشد، مثلاً اگر منبع ما یک معدن سنگ‌آهن است می‌شود بر پایه‌اش یک کارخانه فولاد طراحی کرد. در اقتصاد دانش‌بنیان، منبع اصلی ما دانش است. بنابراین می‌خواهیم اقتصادی را بنیان‌ بگذاریم که مبتنی بر ظرفیت‌های علمی است.»


دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در ادامه تصریح کرد: «وقتی صحبت از کاربردی کردن علم مطرح می‌شود، درواقع توجه ما به تکنولوژی خواهد بود،‌ و درواقع تکنولوژی بخشی از علم است که کاربردی شده و تبدیل به محصولی می‌شود که بر اقتصاد کشور اثر می‌گذارد.»


مهندس ترکان در پایان با تأکید بر لزوم گرایش دانشگاه‌ها به اقتصاد دانش‌بنیان خاطرنشان کرد:«به نظر من راه‌اندازی اقتصاد دانش‌بنیان درجایی ممکن است که ظرفیت علمی و فنی داریم. و چون ما در حال حاضر جمعیت علمی و دانشگاهی خوبی نسبت به بقیه کشورهای دنیا داریم، موقعیت این راداریم که این امر را تبدیل به پایه اقتصادی برای رشد کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته