دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تهیه کننده ایرانی هالیوود، زورو را به دنیای پس از فاجعه بازمی‌گرداند + تصاویر

«تولد دوباره زورو» پروژه هالیوودی تازه‌ای است که این شخصیت افسانه‌ای لاتین را با داستان‌های پسا‌مدرن مربوط به دوران پس از وقوع یک فاجعه در کره زمین پیوند می‌زند.
کد خبر : 34058

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، پروژه سینمایی «تولد دوباره زورو» (Zorro Reborn) وارد مرحله تولید شد. این فیلم را مارک امین، تهیه‌کننده ایرانی‌تبار هالیوود در دست دارد که آثاری مانند «فریدا» و «خوب کشتن» در کارنامه تهیه‌کنندگی اوست.


هالیوود ریپورتر سه‌شنبه شب گزارش داد که «تولد دوباره زورو» به عنوان پروژه مشترک دو شرکت لاتینکا مدیا و سوبینی فیلمز تعریف شده است. (نام کامل مارک امین، محمد مارک امین سوبینی است.) این فیلم قرار است در سال 2016 فیلمبرداری شود اما هنوز عوامل هنری آن تعیین نشده‌اند. مارک امین درباره اینکه پروژه را از سال‌ها پیش در دست داشته، گفته است: «این پروژه یک سفر 15 ساله پر افت و خیز بوده ولی در همه این سال‌ها اشتیاق به ساختن آن از سر من نیفتاده است.»


استودیو فاکس قرن بیستم برای مدتی طولانی«تولد دوباره زورو» را در دست اقدام داشته است و نام‌هایی چون برایان سینگر (سازنده «مظنونین همیشگی»)، ریکاردو دو مونروی، گَری ویتا و جاستین مارکز با این پروژه پیوند خورده‌اند.


«تولد دوباره زورو» فیلمی در ژانر پس از فاجعه (یا پُست آپوکالیپتیک، مانند مجموعه فیلم‌های «مکس دیوانه») خواهد بود که فیلمبرداری نماهای اصلی آن در ماه مارس 2016 (فروردین 95) در استودیوهای پاینوود جمهوری دومینیکن آغاز خواهد شد. این فیلم اسطوره زورو، یاغی نقاب‌دار قهرمان ایالت کالیفرنیا را که با مقامات اسپانیایی فاسد و بی‌رحم مبارزه می کرد و در سال 1919 وارد ادبیات و فرهنگ عامه و سپس سینما و تلویزیون شد، در دنیای آینده و پس از رخ دادن فاجعه‌ای عظیم که بیشتر جمعیت دنیا را از میان برده است، از نو متولد خواهد کرد.




دست‌کم دو سریال‌های تلویزیونی «زورو» تولید شده که یکی از 1957 تا 1959 (و در سال‌های پس از آن چندین بار در ایران از تلویزیون پخش شده) و دیگری از سال 1990 تا 2011 روی آنتن رفته و یک مجموعه تلویزیونی انیمیشن از این داستان ساخته شده است. فیلم‌های «نشان زورو» (1940) به کارگردانی روبن مامولیان و بازی تایرون پاور در نقش اصلی، «زورو» (1975) به کارگردانی دوچیو تساری با بازی آلن دلون در نقش یاغی نقاب‌دار و «نقاب زورو» (1998) و «افسانه زورو» (2005) با بازی آنتونیو باندراس مشهورترین فیلم‌هایی هستند که درباره این موضوع پرده رفته‌اند و نگاهی به کتاب‌های کامیک بی‌شمار نوشته شده درباره درباره این شخصیت داشته‌اند.




مارک امین


تهیه‌کننده «تولد دوباره زورو» مارک امین، آمریکایی ایرانی تبار متولد 1950 ( 1329 خورشیدی) در شهر رفسنجان است. وی در سال 1967 با خانواده‌اش به آمریکا رفت و در دانشگاه کالیفرنیا در رشته مدیریت تحصیل کرد و از دانشگاه کانزاس در رشته فیلم فارغ‌التحصیل شد و در سال‌های پیش از انقلاب به عنوان تهیه‌کننده در ایران کار کرد. وی در فاصله سال‌های 1985 تا 2000 مدید اجرایی ترای‌مارک پیکچرز و پس از ادغام این شرکت در لاینزگیت تا سال 2009 یکی از مدیران ارشد و سهامداران لاینزگیت بوده است.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته