دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1394 - 10:27

فضاسازی رسانه‌های سعودی علیه ایران؛ از دخالت در عراق و کویت تا فروش قرنیه چشم + تصاویر

همزمان با پایان سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه کشورمان و اعلام آمادگی ایران برای همکاری گسترده با کشورهای حوزه خلیج فارس، هجمه رسانه‌ای وسیعی در رسانه‌های عربی علیه ایران آغاز شده است. ماجرا با خبر یک رسانه کویتی آغاز شد.
کد خبر : 34037

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، 22هفته گذشته در خانه‌ای نزدیکی مرز کویت و عراق، یک محموله تسلیحاتی بدون هویت با بازداشت 3 نفر کشف و ضبط شد. بلافاصله پس از این خبر، رسانه‌های کویتی مدعی شدند این محموله سلاح متعلق به ایران است.


در ادامه، این موج‌سازی در رسانه‌های سعودی نیز دنبال و ادعاهایی چون «ایران، تهدید اعراب حاشیه خلیج فارس» مطرح شد. رسانه‌های سعودی در کشورهای حاشیه خلیج فارس به نقل از برخی منابع مدعی دخالت مستقیم و آشکار ایران در کویت شد‌ند. ادعایی که مقامات کویتی تاکنون به آن واکنشی نشان نداده‌اند.


در ادامه این فضاسازی‌ها، این رسانه‌ها از ماجرای ساختگی تهدید حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق از سوی ایران رونمایی کردند. طبق این ادعا اگر مصونیت نوری مالکی لغو شود، ایران دیگر از عراق در جنگ با تروریسم حمایت نمی‌کند و مردم را علیه دولت العبادی تحریک خواهد کرد.



همچنین پایگاه خبری الوطن عربستان هم فروش «قرنیه چشم» در ایران را که با تیتر«قیمت هر چشم ایرانی، 30 هزار دلار» کار کرد. روزنامه الوطن در خبر خود مدعی شده است که مشغول شدن دولت ایران به دخالت در امور کشورهای عربی برای متزلزل کردن امنیت و ثبات آنها و برنامه‌ریزی برای انجام عملیات تروریستی منجر به نادیده گرفته شدن اوضاع بهداشتی و سلامتی شهروندانش و افزایش تعداد فقیران در کشوری شده است که جمعیت آن حدود 77 میلیون و 45 هزار نفر است.



بر اساس این گزارش، بسیاری از مردم ایران ترجیح می‌دهند اعضای بدن خود را برای زنده ماندن بفروشند و نیازهای خود را با فروش اعضای بدن‌شان تامین کنند، به طوری که بسیاری از شهرهای ایران شاهد هرج و مرج در فروش اعضای بدن هستند که از فروش قرنیه چشم شروع و به فروش کلیه ختم می‌شود.


الوطن سعودی مدعی شده است این عکس مربوط به قرنیه چشم یک ایرانی است که برای گذران امور زندگی خود آن را به فروش گذاشته است.عکس ساختگی که در صفحه نخست رسانه سعودی آورده شده است.




اینها تنها چند نمونه‌ از فضاسازی‌های رسانه‌های سعودی علیه ایران است.


پیشتر نیز وب‌سایت نشریه دولتی الریاض در این کاریکاتور ملت بزرگ ایران را به صورتی توهین آمیز طراحی کرده و مانند انسان‌های نخستین به تصویر کشیده بود.


سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیات‌خارجی مجلس در این باره و جوسازی‌های رسانه‌ای اخیر می‌گوید:‌ موفقیت جمهوری اسلامی در رسیدن به توافق هسته‌ای، ریاض را به شدت هیستریک کرده و به همین دلیل عربستان نیز برنامه‌های جدیدی برای ایجاد جنگ روانی علیه تهران آغاز کرده است.


نوذرشفیعی ضمن تکذیب اتهامات مطرح شده گفت: ایران تلاش دارد تا به عنوان عامل ثبات‌ در خاورمیانه به ایفای نقش بپردازد. و در این راه با تمام کشورها همکاری صمیمانه‌ای دارد، سفر ظریف به کشورهای منطقه نیز در همین راستا بود.


این نماینده مجلس نهم گفت معتقدم طرح اتهام علیه ایران درباره دخالت در کشور کویت، تلاش برای انحراف افکار عمومی این کشور از ماجرای بمب‌گذاری تبعه سعودی عضو داعش در این کشور است.


نزدیک به دو ماه پیش در پی یک بمب‌گذاری در یک مسجد شیعیان در شهر کویت، ۲۷ نفر کشته شدند. در میان کشته‌شدگان دو شهروند ایرانی نیز حضور داشتند. وزارت کشور کویت اعلام کرد فرد مهاجم به این مسجد، شهروند عربستان سعودی بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب