دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1394 - 23:38

حمایت ۷۵ کارشناس هسته‌ای دیگر آمریکایی از توافق هسته‌ای

در ادامه کش و قوسها در آمریکا درباره برجام، ۷۵ تن از کارشناسان در زمینه امور عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای، حمایت خود را از برنامه جامع اقدام مشترک اعلام کردند.
کد خبر : 33995

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، گروهی شامل 75 تن از کارشناسان حوزه عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای با انتشار بیانیه‌ای مشترک حمایت خود را از «برجام» اعلام کردند.


در این نامه و بیانیه مشترک ۷۵ کارشناس در حوزه امور خلع سلاح هسته‌ای و مسائل مربوط به آن آمده است: «برنامه جامه اقدام مشترک یک توافق قوی، بلندمدت و با قابلیت راستی آزمایی است که تلاش مضاعف بین‌المللی برای عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای خواهد بود».


کارشناسان آمریکایی در دفاع از برجام افزودند: «این(توافق) منافع امنیتی کشورهای گروه ۱+۵(چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و آمریکا)، اتحادیه اروپا، متحدان آنها و شرکایشان در خاورمیانه و جامعه بین‌المللی را توسعه و گسترش می‌دهد».


از جمله امضاکنندگان نامه و بیانیه مشترک شامل این افراد و کارشناسان هستند هستند: هانس بلیکس، کلسی دونپورت، رابرت اینهورن، دینا اسفندیاری، الی گرانمایه، یان گلدنبرگ، داریل کیمبال، ریچارد نفیو، جورج پرکوویچ، توماس پیکرینگ، پائول پیلار، آرین طباطبائی، علی واعظ، جیمز والش‎.


این نامه و بیانیه کارشناسان هسته‌ای در حالی منتشر شده که در آمریکا بحث بر سر «برجام» بین جمهوریخواهان و کاخ سفید همچنان پرتنش ادامه دارد و تعطیلی کنگره هم موجب کاهش انتقادات مخالفان دولت باراک اوباما در قبال برنامه جامع اقدام مشترک نشده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته