دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1394 - 16:05
دبیر علمی نهمین کنگره بین‌المللی چالش‌ها در هماتولوژی و انکولوژی کودکان:

سرطان خون شایع‌‌ترین سرطان در میان کودکان است

نهمین کنگره بین‌المللی چالش‌ها در هماتولوژی و انکولوژی کودکان، عنوان کرد: سرطان خون شایع‌‌ترین سرطان در میان کودکان است که خوشبختانه در بیش از 80 درصد موارد قابل درمان است.
کد خبر : 33959

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، دکتر محمد علی احسانی دبیر اجرایی نهمین کنگره بین‌المللی چالش‌ها در هماتولوژی و انکولوژی کودکان، اظهار کرد: متاسفانه مرکز جامع ثبت سرطان در کشور ما وجود ندارد که البته انجمن خون و سرطان کودکان ایران در سال 1383 در خصوص ثبت سرطان اقداماتی را انجام داد اما به دلیل فراگیر بودن بیماری و مراجعه این بیماران به متخصصان مختلف از جمله رادیوتراپیست‌ها موفق به ثبت آمار دقیقی در این خصوص نشدیم.


وی با بیان اینکه نمی‌توان به طور قطع علت اصلی بروز سرطان در کودکان را معرفی کرد، گفت: علت بروز سرطان در کودکان ناشناخته است اما می‌توان به عواملی مانند عوال محیطی، ژنتیکی، آب و هوا و غیره اشاره کرد.


در ادامه این نشست خبری دکتر غلامرضا باهوش هدف اصلی نهمین کنگره بین‌المللی چالش‌ها در هماتولوژی و انکولوژی کودکان را افزایش دانش پزشکان دانست.


وی با بیان اینکه کنگره در روزهای 25 تا 27 شهریورماه در بیمارستان محک برگزار می‌شود، گفت: در روزهای برگزاری همایش شاهد کنگره‌ای بسیار سطح بالا از نظر علمی و از نظر شرکت کنندگان خواهیم بود و شاید بالغ بر 300 نفر حضور ثابت در همایش داشته باشند.


باهوش در پایان اظهار کرد: سرطان خون شایع‌‌ترین سرطان در میان کودکان است که خوشبختانه در بیش از 80 درصد موارد قابل درمان است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته