دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس شورای رقابت: صنعت خودروسازی ما بسیار عقب‌ افتاده است

رئیس شورای رقابت از حضور خودروسازان خارجی در کشور استقبال کرد و گفت: حضور این خودروسازان در کشور می‌تواند به ارتقای تکنولوژی صنعت خودرو در داخل کمک کند.
کد خبر : 33958

رضا شیوا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا درباره اظهار تمایل برخی خودروسازان ژاپنی برای حضور در ایران گفت: ما باید از حضور هر خودروسازی که تجربه جهانی دارد استقبال کنیم، زیرا دانش و تکنولوژی این شرکت‌ها کاملا به‌روز است و می‌تواند تحول عظیمی در این بخش ایجاد کند.


وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی ما بسیار عقب‌افتاده و تکنولوژی به‌کار رفته در این صنعت فرسوده و قدیمی است، افزود: مردم از روی ناچاری از خودروهای داخلی استفاده می‌کنند، در حالی که با ورود خودروسازهای بین‌المللی هم صنعت خودرو در کشور رشد خواهد کرد و هم تنوع خودروها افزایش می‌یابد.


رئیس شورای رقابت در پاسخ به‌ اینکه آیا ورود خودروسازان خارجی به کشور ممکن است باعث ایجاد مشکل برای خودروسازان داخلی شود؟ تصریح کرد: خودروسازان داخلی یا باید تکنولوژی خود را ارتقا دهند یا باید با شرکت‌های بین‌المللی به صورت مشارکتی ادغام شوند تا باعث رشد این صنعت در داخل شوند.


این مقام مسئول همچنین از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست ورود خودروسازان خارجی را به انتقال دانش این صنعت به داخل کشور منوط کند تا بشود از این حضور بیشترین بهره را برد.


وی به یکی دیگر از نقاط مثبت حضور خودروسازان بین‌المللی در کشور اشاره کرد و افزود: در صورت به‌ سرانجام رسیدن این اتفاق، از شر واردات خودرو به داخل کشور راحت می‌شویم و از خروج میلیون‌ها دلار ارز جلوگیری می‌کنیم. همچنین این رویداد می‌تواند به تعادل و کاهش قیمت خودروها در بازار کمک کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته