دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر آموزش‌ و پرورش:

توسعه عدالت آموزشی با توجه ویژه به آموزش دختران محقق می‌شود

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه تلاش این وزارتخانه در جهت توسعه آموزش دختران است، گفت: در راستای تحقق اهداف تحول بنیادین و توسعه عدالت آموزشی به آموزش و پرورش دختران توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.
کد خبر : 33945

به گزارش گروه اجتماعی آنا،‌ علی اصغر فانی در مراسم ولادت حضرت معصومه (س) با بیان اینکه در نظام تعلیم و تربیت کشور داشتن الگو می‌تواند بسیار موثر باشد، اظهار کرد: ما به ویژه در بحث تعلیم و تربیت دختران باید به دنبال الگوهایی باشیم که دختران با تاثیر این الگوها رفتار، بینش و اعتقادات خود را سامان دهند.


وی افزود: در سند تحول بنیادین و همچنین در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی بر داشتن الگو به منظور تربیت دانش‌آموزان تاکید شده است.


وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: نیمی از فرهنگیان کشور زن هستند و بیشتر در دوره ابتدایی فعالیت می‌کنند بر همین اساس باید به نقش مهم زنان فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت توجه داشت. تأسی همکاران فرهنگی زن به حضرت زهرا (س) می‌تواند در تربیت دانش آموزان نقش مهمی داشته باشد.


فانی ادامه داد:‌ امیدواریم شاهد الگو قراردادن حضرت زهرا (س) از سوی دانش آموزان دختر باشیم چرا که آثار این موضوع می‌‌تواند به تعلیم و تربیت نسل آینده منتقل شود. زنان به عنوان مادران و دختران به عنوان مادران آینده می‌توانند هم خود هدایت شوند و هم عامل هدایت نسل بعد باشند.


وی با اشاره به اینکه تلاش آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به خصوص دو سال اخیر که از عمر دولت یازدهم می‌گذرد در جهت توسعه آموزش دختران بوده است، گفت: باید آموزش دختران در سطوح و شاخه‌های مختلف به ویژه در دوره متوسطه در شهر و روستا توسعه یابد.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با استناد به آمارها می‌توان مدعی شدکه تحقق عدالت آموزشی برای دختران پیشرفت‌های خوبی داشته است، اظهار کرد: در برنامه آموزش برای همه که از سوی یونسکو طراحی شده است، تلاش‌ بسیاری کردیم و گزارش آموزش و پرورش کشور ما در مجامع جهانی حاکی از آن بود که توفیقات خوبی به خصوص در تحت پوشش بردن دختران به دست آمده است.


فانی افزود: امیدواریم در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین که همان توسعه عدالت و ارتقای کیفیت آموزشی است به آموزش و پرورش دختران توجه بیشتری داشته باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته