دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1393 - 15:39
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

ماموریت‌های وزارت بهداشت جدا از سازمان محیط زیست نیست

وزیر بهداشت گفت: سازمان حفاظت محیط زیست هرچه مقتدرتر در انجام ماموریت‌های خود عمل کند، به کاهش بار بیماری‌ها و سلامت مردم کمک کرده است.
کد خبر : 3394

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید حسن هاشمی در جلسه امضا تفاهم‌نامه با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه، ماموریت‌های وزارت بهداشت جدا از سازمان حفاظت محیط زیست نیست، گفت: فعالیت‌های وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست در یک راستا است. با توجه به شرایط مختلف مدیریتی که در کشور حاکم بوده و انجام ماموریت‌های متعدد سازمان محیط زیست، گاهی تعدد وظایف، محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند که برخی دستگاه‌ها به راحتی زیر بار قبول مسئولیت و وظایف خود نمی‌روند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: همه نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط باید در جهت اصلاح روش‌هایی که سلامت مردم را تحت العشاع قرار می‌دهد، همکاری کنند.


وی تاکید کرد: باید از برخوردهای سلیقه‌ای در انجام ماموریت‌ها پرهیز شود و اقدامات با تمرکز بر ارتقای شاخص‌های زیست محیطی، بهداشت و درمان و سلامت جامعه باشد.
وی با تشکر از توجه رییس جمهوری که حوزه‌های سلامت و محیط زیست را به عنوان اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید قرار داده‌ است، اذعان کرد: همکاری تنگاتنگ وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست در تبادل تجربیات و ظرفیت سازی هر دو دستگاه قطعا می‌تواند در جهت پیشگیری از بیماری‌ها و آسیب‌ها موثر واقع شود.
گفتنی است، بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در زمینه برنامه‌ریزی، نظارت، اجرا، و راهبری مجموعه‌ای از طرح‌ها و اقدامات مرتبط و موثر در کاهش آلاینده‌ها و بیماری‌های ناشی از آن، همکاری کنند. همچنین در خصوص یکی از بندهای این تفاهمنامه که مربوط به پسماندهای بیمارستانی بود، مقرر شد پس از همفکری، در جلسه‌ای با حضور شهرداری تهران در این خصوص نیز تفاهم نامه جداگانه‌ای امضا شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته