دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1394 - 14:20
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خبر داد

افزایش ۱۵ درصدی شهریه‌ مهدهای کودک/ اجرای طرح شنوایی‌سنجی برای کودکان زیر ۴ سال

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در آستانه سال تحصیلی جدید و تشکیل کمیته تعیین شهریه مهدهای کودک از افزایش ۱۵ درصدی شهریه‌ها خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار طرح شنوایی سنجی برای کودکان زیر ۴ سال اجرایی می‌شود.
کد خبر : 33927

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حبیب‌الله مسعودی فرید در خصوص تشکیل کمیته تعیین شهریه مهدهای کودک، گفت: جلسات کارشناسی این کمیته با حضور کانون مهدهای کودک، کارشناسان و بخش بازرگانی مرتبط برگزار شد و در نهایت بر اساس تورم به طور متوسط حداقل 15 تا 15.5 درصد شهریه‌ها افزایش خواهد یافت.


وی افزود: در برخی استان‌ها، شهریه مهدکودک‌ها دو تا سه درصد افزایش داشته و بر اساس خدمات ارائه شده در مهدها، شهریه‌ها اضافه خواهد شد.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: مهدهای کودک حق ندارند پیش از شهریه مصوب از خانواده‌ها مبلغ اضافه دریافت کنند و والدین می‌توانند در صورت بروز مشکل به شماره 3000012333 پیامک زده و مشکل خود را مطرح کنند.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت 17 هزار مهد کودک در سراسر کشور، گفت: بیش از هشت هزار مهدکودک در مناطق شهری و بقیه در مناطق روستایی و حاشیه نشین فعالیت می‌کنند.


مسعودی فرید ادامه داد: همه مهدهای کودک واقع در مناطق شهری ستاره‌دار شده‌اند و درصد کمی از مهدهایی که ستاره ندارند تا پایان سال این برنامه برای آنها اجرایی خواهد شد.


وی در مورد افزایش کیفیت مهدهای کودک، تصریح کرد: ارتقای سلامت مربیان، آموزش مربیان مهدهای کودک، آموزش و ارائه مفاهیم دینی و همچنین تدوین بسته‌های تخصصی آموزشی برای کودکان صفر تا سه سال از جمله اقداماتی است که در سال جاری اجرا خواهد شد.


معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح شنوایی سنجی برای کودکان زیر 4 سال خبر داد و یادآور شد: این طرح به صورت آزمایشی امسال برای اولین بار اجرا می‌شود و همچنین طرح بینایی سنجی نیز در تمامی مهدهای کودک اجرایی خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته