دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1393 - 09:30
فرمانده یگان عملیات و طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران در گفت‌وگو با آنا:

تردد موتورسیکلت‌ در خطوط ویژه 50 هزار تومان جریمه دارد

فرمانده یگان عملیات و طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به طرح تشدید برخورد با تخلفات در خطوط ویژه اتوبوسرانی به ویژه تخلفات موتورسواران گفت: موتورسیکلت سوارانی که اقدام به تردد در خط ویژه اتوبوسرانی کنند 500 هزار ریال جریمه می‌شوند.
کد خبر : 3390

سرهنگ سعید سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با بیان این‌که برابر تصمیمات اتخاد شده در فرماندهی پلیس پایتخت، طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه غیرمجاز در خطوط ویژه اتوبوسرانی از دیروز(شنبه) اجرایی شد، گفت: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با حضور در خطوط ویژه و استقرار کفی‌های جمع‌آوری موتور سیکلت با تخلفات انجام شده در خطوط ویژه اتوبوسرانی به ویژه تخلفات موتورسیکلت سواران برخورد خواهند کرد.


وی افزود: بر این اساس موتورسیکلت سوارانی که اقدام به تردد در خط ویژه اتوبوسرانی کنند علاوه بر اینکه 500 هزار ریال جریمه می‌شوند، برای بار اول موتورشان به مدت یک هفته و در صورت تکرار هر بار به مدت یک ماه توقیف خواهد شد.
سپهری با بیان اینکه تمامی خطوط ویژه از طریق استقرار فیزیکی ماموران یا از طریق دوربین‌ها کنترل می‌شود، تصریح کرد: اکنون برخی از خطوط ویژه به وسیله دوربین کنترل می‌شود و تخلفات از این طریق ثبت می‌شود ولی به دنبال توسعه کنترل تمامی خطوط ویژه از طریق دوربین مدار بسته هستیم.


فرمانده یگان عملیات و طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران با بیان اینکه به جز اتوبوس‌های شرکت واحد تنها وسایل نقلیه امدادی با داشتن شرایط لازم و تعداد معدودی از خودروهای دارای مجوز، اجازه تردد در خطوط ویژه را دارند، گفت: بنابراین تردد خودروهای بدون مجوز در خطوط ویژه ممنوع بوده و برابر قانون، متخلفان 500 هزار ریال جریمه خواهند شد که مبلغ این جریمه برای موتورسیکلت‌ها و ماشین‌های سواری یکسان است.


به گفته وی اگر در خطوط ویژه اتوبوس‌، موتورسیکلتی تصادف کرده و دچار خسارت شود به طور حتم راکب موتورسیکلت مقصر شناخته می‌شود.


سپهری با تاکید بر اینکه حداکثر سرعت در خطوط ویژه 40 کیلومتر بر ساعت است، اضافه کرد: علاوه بر موتورسیکلت‌سواران رانندگان اتوبوس‌ها نیز موظف‌ هستند تنها در ایستگاه‌ها اقدام به سوار و پیاده کردن مسافر کنند و در غیر این صورت با آنان نیز برخورد خواهد شد.
فرمانده یگان ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران با اشاره به این‌که خطوط ویژه باید برای حرکت سریع اتوبوس‌ها و استفاده مطلوب شهروندان از سیستم حمل و نقل عمومی آماده و مهیا باشد، گفت: حضور خودروهای متفرقه در خطوط ویژه این موضوع را مختل می‌کند و در همین راستا تصمیم بر آن شد تا این طرح را اجرا کنیم.


وی با اشاره به اینکه در آینده خطوط ویژه هوشمند می‌شود، گفت: پلیس با همکاری شهرداری تلاش می‌کند تا با روانسازی ترافیک و حمل و نقل در بخش عمومی به خصوص در مناطق مرکزی پایتخت شهروندان را به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دعوت کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: جریمه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته