دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس واحد کرمان:

کیفی‌سازی و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت:‌ توسعه کیفی و گسترش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان از اهداف مهم دانشگاه آزاد اسلامی است.
کد خبر : 33867

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا،‌ دکتر بابک آل‌طه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات کرمان، با توجه به طرح تجمیع 2 در دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به شرایط جدیدی که در ساختار خود به وجود آورده و به منظور چابک کردن ساختار سازمانی و اداری و کم کردن هزینه‌ها این طرح را اجرا کرده است.


وی با توجه به شیوه‌های مدیریت دانشگاه از ابتدا تاکنون افزود: در این طرح مدیریت به استان‌ها تفویض شده است در صورتی که در گذشته مدیریت به صورت منطقه‌ای و متمرکز بین دو تا سه استان انجام می‌شد. استان‌ها در طرح تجمیع 2 هر کدام به نحوی مدیریت مجموعه خود را بر عهده دارند که باعث شده چابک‌سازی صورت گیرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان، طرح ساها را یکی دیگر از طرح‌های بسیار خوب دانست و توضیح داد: یکی دیگر از سیاست‌های دانشگاه این است که بتواند از پتانسیل‌ها و قابلیت‌های وسیع پژوهشی در این سال‌ها که در دانشگاه فراهم شده به نحو مطلوب‌تری استفاده کند و به همین دلیل طرح دیگری با عنوان ساها در دانشگاه مطرح شده است. براساس این طرح دانشگاه در کلیت می‌خواهد تمام امکانات سخت‌افزاری آزمایشگاهی خود را مستندسازی و در یک پایگاه اطلاعاتی متمرکز کند که قابل استفاده برای پژوهشگران، استادان و دانشجویان کل کشور باشد.


وی توسعه شهرک‌های فناوری در قالب طرح شفا را از اهداف دیگر دانشگاه عنوان و اظهار کرد: یکی دیگر از سیاست‌های دانشگاه آزاد توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در چارچوب بیانات مقام معظم رهبری است و با توجه به نکاتی که رهبری در مورد استقلال علمی و جنبش نرم‌افزاری فرموده‌اند ما وظیفه خود می‌دانیم در حوزه دانش‌بنیان فعالیت کنیم، در این راستا زمینی به مساحت 80 هکتار در نظر گرفته شده و ساخت آن در حال انجام است.


آل‌طه خاطرنشان کرد: اکنون 13 واحد دانشگاهی در سطح استان کرمان داریم که 11 واحد و دو مرکز دانشگاهی را شامل می‌شود، 47 هزار دانشجو در واحدهای استان کرمان از کاردانی تا دکترا در حال تحصیل هستند و یک‌هزار و 800 عضو هیات علمی، بیش از 140 هزار فارغ‌التحصیل و 894 رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی سطح استان کرمان ‌داریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته