دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1394 - 12:12

نمایندگان از پاسخ‌های وزیر نیرو قانع شدند

سؤال نماینده اصفهان از وزیر نیرو درباره حقوق حقآبه‌داران اصفهانی در دستور کار نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار داشت که نمایندگان از پاسخ‌های حمید چیت‌چیان قانع شدند.
کد خبر : 33865

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا،‌ حسن کامران در نشست علنی امروز - سه‌شنبه 27 مرداد- مجلس شورای اسلامی، در سؤال خود از وزیر نیرو، پرسید: چه کسی آب به فولاد مبارکه، ذوب‌آهن و پالایشگاه فروخته است؟ آیا وزارت نیرو اقدام به این آب‌فروشی‌ها نکرده است؟ چرا از حقوق حقابه‌‌داران اصفهانی به ویژه کشاورزان شرق اصفهان دفاع نمی‌کنید و چرا خسارت بابت حقابه نمی‌دهید؟


نماینده مردم اصفهان در مجلس، ادامه داد: سؤال بنده درخصوص بحث جمعیت و مساحت زیر کشت نیست؛ بلکه درخصوص حقآبه کشاورزان است. براساس اعلام وزارت نیرو، حقآبه کشاورزان 1138 میلیون مترمکعب بوده و اگر آبی موجود است، پس چرا تمام سواحل خشک است؟


وی ادامه داد: حق‌آبه حق‌الناس است، تمام استان‌هایی که حوزه آبریز دارند، شورای عالی آب مصوب کرده که برداشت‌های غیرمجاز ممنوع است.


چیت‌چیان در پاسخ به سؤالات کامران، گفت: استان اصفهان و حوزه زاینده‌رود به صورت تاریخی با مشکل خشکسالی مواجه بوده است و در 59 سال اخیر 8 سال به صورت نرمال و 25 سال خشکسالی در حوزه زاینده‌رود وجود داشته است.


وی با بیان اینکه «آب ورودی به زاینده‌رود کاهش پیدا کرده است»، اظهار کرد: اکنون شرایط بسیار سختی است زیرا با توجه به رشد جمعیت و وجود کارخانه‌های متعدد منابع کاهش یافته و در عوض مصارف افزایش داشته است، اما برای پرداخت خسارت به کشاورزان به استناد ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال 80 پیش‌بینی اعتبارات برای خسارت حوادث غیرمترقبه از جمله خشکسالی به عهده وزارت کشور است.


پس از پاسخ‌های وزیر، موضوع سؤال از چیت‌چیان به رأی نمایندگان گذاشته شد و به این ترتیب 147 نفر از نمایندگان از پاسخ‌های وزیر نیرو قانع شدند؛ 52 نماینده هم رأی منفی و 16 نفر نیز رأی ممتنع دادند و در مجموع مجلس از پاسخ چیت‌چیان قانع شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته