دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1394 - 09:01
در جلسه هیئت‌رئیسه مطرح شد؛

تسهیل خرید محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه توسط واحدهای دانشگاهی

یکصد و بیست و هفتمین جلسه هیئت‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با ریاست دکتر میرزاده و حضور اعضا برگزار شد.
کد خبر : 33811

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن عزیز اسلامی، گفت: در سال 1369 و در چنین روزی با ابتکار و شجاعت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این زمینه آزادگان عزیز توانستند به آغوش میهن اسلامی و خانواده‌هایشان بازگردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه شجاعت و تدبیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای حل این مشکل بسیار کارساز بود، خاطرنشان کرد: در آن زمان تندروی‌هایی وجود داشت که ایشان را برای این موضوع مورد شماتت و سرزنش قرار می‌داد اما امروز می‌بینیم که آن حرکت عظیم تا چه اندازه تأثیرگذار بوده است.


وی بابیان اینکه بازگشت آزادگان به میهن اسلامی یک روز تاریخی و یکی از دستاوردهای بزرگ ایران درصحنه بین‌المللی است، گفت: بنده از اولین نفراتی بودم که برای استقبال از این عزیزان خود را به مرز قصر شیرین در استان کرمانشاه رساندم.


دکتر میرزاده با تبریک این روزبه تمام آزادگان ایران اسلامی، گفت: خوشبختانه تعدادی از این عزیزان در دانشگاه آزاد اسلامی در سمت‌های مختلف دارای مسئولیت هستند و این‌ یک افتخار بزرگ برای مجموعه دانشگاه است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تبریک دوباره به دکتر زرهانی برای همکاری با مجموعه دانشگاه به‌عنوان رئیس سازمان سما، ابراز امیدواری کرد ایشان بتوانند با تجارب خوبی که در دانشگاه آزاد اسلامی و در وزارت آموزش‌وپرورش دارند و با انتخاب همکاران شایسته، سازمان سما را بیش‌ازپیش توسعه دهد و در جهت تحقق اهداف دانشگاه و هماهنگی بیشتر سازمان سما با مجموعه دانشگاه اقدام کند.


در ادامه جلسه گزارشی توسط دکتر کاردار مشاور ریاست دانشگاه در خصوص صرفه‌جویی صورت گرفته در هزینه غذای دانشجویی ارائه شد که بر اساس این گزارش دانشگاه توانسته با ارتقای کیفیت رستوران‌های خودگردان داخل دانشگاه، یارانه غذای دانشجویی را کاهش دهد و بر این اساس صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌های دانشگاه صورت گرفته است.


مصوبات:


در این جلسه گزارش کمیسیون‌های تخصصی هیئت‌رئیسه ارائه شد. همچنین موضوع ثبت‌نام و واریز شهریه دانشجویان غیر ایرانی غیر بورسیه مطرح و مقرر شد کلیه دانشجویان غیر ایرانی در تمامی مقاطع تحصیلی تنها در نیمسال اول سال ورود به دانشگاه شهریه ثابت خود را به‌حساب سازمان مرکزی واریز و بقیه نیمسال تا پایان دوره تحصیلی شهریه خود را به‌حساب واحد دانشگاهی واریز کنند.


همچنین موضوع تعیین تکلیف مدارک دانش‌آموختگان پردیس‌ها و واحدهای علوم و تحقیقات تجمیع شده مطرح و تصمیم لازم برای رفع مشکلات برخی واحدها اتخاذ شد.


در این جلسه موضوع جذب هیئت‌علمی و اصلاح این نسبت در دانشگاه مطرح و مقرر شد با در نظر گرفتن اقتصاد دانشگاه و روش‌هایی نظیر استاد وابسته برای هیئت‌علمی در کمیسیون هیئت‌رئیسه مطرح با حضور اعضای کارگروه بررسی و نتیجه آن گزارش شود.


لازم به ذکر است در این جلسه مصوب شد بخشنامه‌ای در خصوص حمایت از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه صادر شود تا واحدهای دانشگاهی بتوانند در چارچوب بخشنامه مذکور محصولات ارائه‌شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در سامانه آزاد اکسپو را خریداری و استفاده کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته