دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1394 - 18:03
مدیر گروه رشته فرانسه واحد اصفهان(خوراسگان):

مشاغل مرتبط با رشته زبان و ادبیات فرانسه بسیار متنوع هستند

مدیر گروه رشته زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: دانش‌آموختگان رشته زبان و ادبیات فرانسه می‌توانند در مشاغل مرتبط با صنعت جهانگردی، هتل‌های بین‌المللی، راهنمایی تورهای خارجی و ترجمه متون فرانسه و ... مشغول به کار شوند.
کد خبر : 33784

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر شادی خاتمی افزود: رشته زبان و ادبیات فرانسه از بدو تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با برخورداری از کادر علمی و استادانی مجرب در این دانشگاه به تربیت دانشجو پرداخته است.


مدیرگروه رشته زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) اظهار کرد: در این رشته تحصیلی، دانشجویان زبان فرانسه را از سطح مبتدی تا سطوح عالی فرا گرفته و در مدت 4 سال با زبان و ادبیات فرانسه کاملاً آشنا خواهند شد و در طول 8 نیمسال از نظر نوشتاری و گفتاری و درک مطلب به این زبان مسلط خواهند شد.


خاتمی با بیان اینکه گروه زبان فرانسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس به تربیت دانشجو می پردازد، گفت: با پیگیری های صورت گرفته دوره دکتری زبان و ادبیات فرانسه در این دانشگاه مورد تصویب قرار خواهد گرفت و در این مقطع تحصیلی نیز امکان پذیرش از طریق آزمون دانشگاه فراهم خواهد شد.


مدیرگروه رشته زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) افزود: با توجه به اینکه بسیاری از منابع و متون بسیار مهم علمی در رشته های مختلف تحصیلی دایر در کشور ما اعم از حقوق، هنر، معماری، تاریخ، جامعه شناسی، ادبیات بین الملل، زبان شناسی و باستان شناسی به زبان فرانسه می باشند توجه به فراگیری زبان و ادبیات فرانسه در کشور ما رو به فزونی است.


خاتمی خاطرنشان کرد: دانش آموختگان این رشته، بعد از اتمام تحصیلات خود نگران شغل و کار نباشند چراکه مشاغل مرتبط با این رشته بسیار متنوع اند؛ از تدریس در موسسات آموزشی گرفته تا فعالیت در شرکت های سرمایه گذار در ایران که دارای زبان رسمی فرانسوی هستند، فعالیت در صنعت جهانگردی، مترجمی در آژانس‌های مسافرتی و هتل‌های بین المللی، فعالیت به عنوان راهنمای تورهای گردشگری و همچنین ترجمه متون علمی و ادبی از جمله این مشاغل محسوب می شود.


مدیر گروه رشته زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با انتقاد از برخی آموزشگاههایی که صرفا بصورت سطحی و در دوره های کوتاه مدت به آموزش این زبان می‌پردازند، گفت: فراگیری زبان فرانسه بصورت آشنایی کامل با مفاهیم گفتاری، نوشتاری و درک مطلب و شناخت ادبیات این کشور از محاسن این رشته تحصیلی در دانشگاه است که امیدوارم علاقه‌مندان با انتخاب آگاهانه این رشته دانشگاهی، با علاقه و اشتیاق به تحصیل در آن بپردازند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته