دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس واحد بندرعباس: مدیریت راهبردی درون استانی راه حل رفع موانع و مشکلات دانشگاه است

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با توجه به سیاست و ساختار جدید دانشگاه پس از اجرایی شدن طرح تجمیع دو گفت: یکی از مهمترین راه‌ها برای رفع و از میان برداشتن موانع و مشکلات موجود در دانشگاه، مدیریت راهبردی درون استانی است که با اجرا شدن این طرح، این امر در حال تحقق است.
کد خبر : 33745

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهدی باقری در نخستین جلسه شورای استانی مطالعه دقیق و بازنگری در بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های دانشگاه که با حضور روسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان برگزار شد با توجه به نیازهای اساسی واحدها و مراکز دانشگاهی گفت: فعالیت دانشگاه باید در راستای اهداف کلان دانشگاه و منطبق بر بخشنامه‌های صادر شده باشد که با نوآوری، درایت و مدیریت صحیح در این مسیر حرکت کند.


رئیس واحد بندرعباس با بیان اینکه تصویب رشته‌ها باید براساس نیازسنجی استان انجام شود، گفت: روسای واحدها و مراکز باید با تحقیقات و بررسی منابع موجود اقدام به کارشناسی، نیازسنجی، پیگیری، تصویب و راه‌اندازی رشته‌هایی کنند که بتواند در درازمدت پاسخگویی مطالبات داوطلبان ونیاز صنایع استان باشد.


این مسئول ایجاد رشته‌های تحصیلات تکمیلی را از دیگر نیاز این استان یاد کرد و گفت: تصویب و راه‌اندازی رشته‌های تحصیلات تکمیلی شعار نیست، بلکه به عنوان خواسته مردم در این استان مطرح است و همه وظیفه داریم تا با تلاش و پشتکار زمینه این کار را فراهم کنیم.









باقری با بیان اینکه هیچ واحد و مرکزی نباید با چارت سازمانی ناقص اداره شود، گفت: فعالیت با چارت ناقص موجب می‌شود تا در کار دانشگاه خلل ایجاد شود و در درازمدت دچار عقب ماندگی و بی‌انگیزگی کارکنان و استادان آن دانشگاه شویم



وی گفت: استان هرمزگان با دارا بودن ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم این توانایی را دارد تا با اخذ مجوز و تصویب رشته‌های مرتبط با صنایع استان راه‌اندازی و کمک شایانی در توسعه علمی جامعه ایفا کند.


باقری با بیان اینکه هیچ واحد و مرکزی نباید با چارت سازمانی ناقص اداره شود، گفت: فعالیت با چارت ناقص موجب می‌شود تا در کار دانشگاه خلل ایجاد شود و در درازمدت دچار عقب ماندگی و بی‌انگیزگی کارکنان و استادان آن دانشگاه شویم.


وی صدور احکام روسای واحدها و مراکز استان را از دیگر برنامه‌های این دبیرخانه دانست و گفت: تبدیل وضعیت روسا منوط به عملکرد اخیر وی در مدت تصدی است و پس از ارزیابی در کمیته‌های ارزیابی و کمیسیون دایمی و هیات امنا ابلاغ خواهد شد.


در ادامه این جلسه رئیس دبیرخانه استان هرمزگان این منطقه را سرشار از منابع غنی دانست و گفت: این استان با دارا بودن 1400 کیلومتر نوار ساحلی، وجود آب‌های خلیج فارس و دریای عمان همراه با ذخایر نفت و گاز، ظرفیت بالای کشاورزی و مناطق آزاد از جمله نقاط حساس و تاثیرگذار در کشور است که باید دانشگاه با راه‌اندازی رشته و تقویت نیروی انسانی مورد نیاز صنایع جامعه را در مسیر توسعه قرار دهد.


محسن دهقانی پایش و ارایه آمار و اطلاعات دقیق را از وظایف مهم روسای واحدها و مراکز یاد کرد و گفت: در اختیار داشتن اطلاعات دقیق کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری در زمینه‌های مختلف دانشگاه بهتر و بدون اتلاف وقت انجام شود و فعالیت‌ها بر اساس ضوابط و مقررات پیش رود.


وی با اعلام رضایتمندی از نحوه عملکرد پذیرش دانشجو در استان هرمزگان گفت:خوشبختانه این استان تا کنون با معضل کمبود دانشجو مواجه نشده است و توانسته با ارایه خدمات به موقع رضایت مردم را در این زمینه جلب کند.


در این جلسه که روسای شورا های تخصصی استان نیز حضور داشتن ؛ برخی پیشنهادات و اظهار نظرها با نظر جمع مصوب گردید و مقرر شد جهت اجرایی شدن هر چه زودتر این مصوبات به واحد ها ابلاغ شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: دکتر مهدی باقری
ارسال نظر
قالیشویی ادیب