دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1394 - 15:20
در اجلاس امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی

وزیر دفاع: در راهبرد و تجهیزات نگاه تهاجمی نداریم

وزیر دفاع با بیان اینکه «دکترین نظامی ما بر مبنای دفاع است و در راهبردها، ساختارها و تجهیزات نگاه تهاجمی نداریم»، تأکید کرد: نگاه ما دفاعی و عنصر پایه‌ای آن بازدارندگی است تا دشمنان جرأت نکنند اقدامی علیه ما انجام دهند و اگر اقدامی صورت دادند، ما باید ما به ازای آن، آنها را پشیمان کنیم.
کد خبر : 33743

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ حسین دهقان در اجلاس شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی که صبح امروز -دوشنبه 26 مرداد- در وزارت دفاع برگزار شد، گفت: وزارت دفاع در مجموعه دفاعی کشور نقشی بینابین برعهده دارد و ما هم بخشی از دولت و هم بخشی از نیروهای مسلح هستیم.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با طرح این سؤال که «آیا نقش وزارت دفاع به عنوان یک پل ارتباطی بین دولت و نیروهای مسلح یا چیزی بالاتر از آن است؟»، خاطرنشان کرد: مأموریت وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلح است که دایره گسترده‌ای دارد و این مأموریت در حوز‌ه‌های خدمات، مهندسی، حقوقی، پژوهشی و تحقیق صنعتی است.


دهقان ادامه داد: ما باید قادر باشیم پشتیبانی از نیروهای مسلح در حوزه‌های مختلف را به گونه‌ای انجام دهیم که نیروهای مسلح قادر باشند مأموریت اصلی خود را که تأمین امنیت ملی است، به نحو احسن انجام دهند.


وی گفت: تأمین امنیت در سطح ملی و برنامه‌ریزی برای پیشگیری از تهدیدات فراروی جامعه انقلابی ما، از الزامات ما محسوب می‌شود.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه «امروز نظام بین‌المللی در حال گذار است»، افزود: بعد از فروپاشی نظام دوقطبی، عملاً نظام جهانی جایگزینی را نداریم. امروز تأمین امنیت منطقه‌ای به عنوان یک بحث جدی مطرح است.








دکترین نظامی ما بر مبنای دفاع است و در راهبردها، ساختارها و تجهیزات نگاه تهاجمی نداریم

دهقان تصریح کرد: ما به عنوان یک کشور در این نقطه حساس و در معرض تهدیدات گوناگون، همواره در حال تغییر هستیم؛ بنابراین نیروهای مسلح ما باید بتوانند تهدیدات را پایش =و متناسب با آن، خود را برای هدف کسب پیروزی تجهیز کنند.


وی با بیان اینکه «در مجموعه صنایع دفاعی نگاهمان این است که بتوانیم نیازهای نیروهای مسلح را در جغرافیایی که تهدید می‌تواند صورت گیرد، تجهیز کنیم»، گفت: دفاع ما متکی بر مردم است و جنگ هشت ساله تمام پشتیبانی‌اش بر عهده مردم بود و امروز هم این نگاه وجود دارد.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که یک ملت وفادار، منسجم، یکپارچه و ولایی داریم که حاضر است همه هستی خود را به پای نظام بریزد و از نظام دفاع کند.


دهقان خاطرنشان کرد: اینکه تأکید می‌کنیم نظام ما اصلاً نیاز به سلاح هسته‌ای ندارد، از آن طرف بر اراده و حضور مردم تأکید داریم که توانش بیشتر از سلاح هسته‌ای است.


وی با اشاره به ضرورت پشتیبانی از نیروهای مسلح گفت: در این مسیر باید در راستای قانون حرکت کنیم و آن را محترم بشماریم. انضباط، عنصر ذاتی نیروهای مسلح است و باید انتظار داشته باشیم که به اجرا گذاشتن قانون از جاهای دیگر ساده‌تر باشد.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با یادآوری اینکه «بحث نقاط تماس گسترده ما در داخل و بیرون می‌تواند برای ما ایجاد مشکلات حقوقی کند»، خاطرنشان کرد: قراردادهایی که منعقد می‌کنیم باید مبتنی بر تعامل دوطرفه باشد و ما باید بتوانیم افزون بر اینکه از حقوق خود دفاع می‌کنیم، از حقوق طرف مقابل هم آگاهی داشته باشیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: سردار دهقان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته