دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1394 - 16:55
در گفت وگو با آنا

قائم‌مقامی: فرصتی برای پاسخ دادن به توهین‌کنندگان ندارم/ فدراسیون شطرنج باید از ما حمایت کند

استاد برزرگ شطرنج ایران گفت: توهین‌هایی‌که در قبال من صورت می گیرد هیچ تاثیری در اراده‌ام ندارد. چرا‌که سالهاست به این مسائل عادت کرده ام.
کد خبر : 33727

احسان قائم‌مقامی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره حواشی ایجاد شده پیرامون وی اظهار داشت:«من با انتقاد مشکلی ندارم. چرا که انتقاد میتواند سازنده باشد. اما عدهای با زیر پا گذاشتن اخلاقیات،در پی تخریب من هستند.»


وی در ادامه افزود:«بدون شک توهینهای صورت گرفته به صورت خودجوش نبوده و یک حریان همسو و خاص آن را هدایت میکند. کسانی که درباره من اخبار نادرست منتشر می‌کنند با تداوم من در شطرنج مشکل دارند و عملکرد من را بدون هیچ دلیل منطقی زیر سوال می برند. من اگر شطرنج‌باز ضعیفی بودم 12 بار قهرمان ایران نمی‌شدم. اما من هم انسان هستم و گاهی اوقات نتوانستم نتیجه مناسبی را کسب کنم. با این حال اگر در 200 مسابقه 4 باخت داشته باشم این بدان معنا نیست که من عملکرد ضعیفی داشته ام.»


استاد‌ بزرگ شطرنج ایران در پاسخ به این سوال که آیا قصد شکایت از توهین کنندگان را ندارد؟یادآور شد:«من زندگی پر مشغله ای دارم و فرصتی برای شکایت و یا پاسخگویی به این افراد ندارم. اما انتظار دارم فدراسیون شطرنج از قهرمانانش حمایت کند. هر چند طی چند روز اخیر اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده است.»


قائم‌مقامی درباره رقابت های قهرمانی آسیا اظهار داشت:«سطح مسابقات قهرمانی آسیا بسیار بالا بود و قدرتهای برتر قاره نظیر چین و هند با شرکت کنندگان زیادی شرکت کرده بودند. خوشبختانه شطرنج بازان کشورمان عملکرد خوبی داشتند. خصوصا میترا حجازی پور که توانست عنوان قهرمانی بانوان آسیا را در بخش کلاسیک کسب کند.»


وی با اشاره به این که از عملکرد خودش در بخش کلاسیک رضایت ندارد، افزود:«خوشبختانه توانستم در دو بخش سریع و برق آسا عملکرد خوبی داشته باشم. در بخش سریع با 4 برد و 3 تساوی به عنوان دوم مشترک دست یافتم. در بخش برق آسا نیز تنها یک باخت داشتم و موفق شدم در این بخش هم به عنوان دوم مشترک دست پیدا کنم.»


قائم مقامی در پایان صحبت هایش خاطرنشان کرد:«سعی می کنم در مسابقات آتی عملکرد بهتری داشته باشم و رنکینگ خودم را در رده‌بندی فیده ارتقاء ببخشم. ضمن این که توهین‌هایی که در قبال من صورت می گیرد هیچ تاثیری در اراده من ندارد. چرا‌که سالهاست به این مسائل عادت کرده ام.»





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته