دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هجوم خلافکارهای «بچه ناف کامپتن» لس‌آنجلس به گیشه هالیوود

فیلم «بچه ناف کامپتن» که درامی درباره اختلاف‌های نژادی در کالیفرنیا است، با رقم خیره کننده 56.1 میلیون دلار در مدت سه روز، صدرنشین جدول فروش آخر هفته آمریکای شمالی شد.
کد خبر : 33697

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، درام «بچه ناف کامپتن» (Straight Outta Compton) با فروش 56.1 میلیون دلار در سه روز جمعه تا یکشنبه پرفروش‌ترین فیلم گیشه آمریکای شمالی در آخر هفته میلادی گذشته شد. رقم فروش چنین فیلمی که با بودجه 29 میلیون دلار تولید شده بود کارشناسان فروش صنعت سینمای آمریکا را شگفت ‌زده کرد.


«بچه ناف کامپتن» درباره گروه‌های موسیقی هیپ هاپ در شهر کامپتن در جنوب لس‌آنجلس، کالیفرنیا و روابط میان دار و دسته‌های خلافکار و گروه‌های موسیقی و افراد مشهور این حوزه است و اینکه چگونه هیپ هاپ در نیمه دهه 1980 به یک جنبش موسیقی بدل شد. فلیکس گَری گرِی فیلمساز سیاهپوستی که پیش از این «شهروند مطیع قانون» را ساخته، این فیلم را کارگردانی کرده است.


به گزارش هالیوود ریپورتر این درام زندگینامه‌ای موزیکال توانست در میان آثار مشابه رکورد شکن باشد. این رکورد فروش تاکنون به «8 مایل» امینم خواننده رپ با رقم 51.2 میلیون دلار افتتاحیه در سال 2002 تعلق داشت.


پنجمین فیلم «مأموریت غیرممکن» تام کروز با عنوان فرعی «ملت شورشی» در سومین هفته اکران، همچنان در دومین جایگاه فروش گیشه آمریکای شمالی جاخوش کرده و در عین حال اولین فیلم پرفروش آخر هفته در اکران بین‌المللی است. این فیلم در سه روز آخر هفته 17 میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی و 46.1 میلیون دلار در سراسر جهان داشته است. به نوشته ورایتی، جمع فروش جهانی این فیلم تاروز یکشنبه به 373.4 میلیون دلار رسیده است و انتظار می‌رود تا هفته آینده از مرز 400 میلیون دلار عبور کند.


کمدی جاسوسی «مردی از U.N.C.L.E. » در اولین هفته اکران با رقم 13.5 میلیون دلار سه روز افتتاحیه در گیشه آمریکای شمالی سوم شدکه برای این فیلم 80 میلیون دلاری برادران وارنر به کارگردانی گای ریچی و با بازیگرانی چون هنری کاویل و آرمی همر رقم چندان مطلوبی نیست. این فیلم درباره روابط جاسوس‌های سازمان سیا در آمریکا و کاگ‌ب شوروی سابق در 23 بازار دیگر نیز 12 میلیون دلار فروش داشته و در آن بازارها بهترین استقبال را در روسیه با 3.1 میلیون دلار شاهد بوده است.


«چهار شگفت‌انگیز» در این آخر هفته با 8 میلیون دلار درجایگاه چهارم فروش آمریکای شمالی قرار گرفته است و پس از آن به ترتیب «هدیه»، «مرد مورچه‌ای»، «مرخصی»، «مینیون‌ها»، «ریکی و فلش» و «قطارشکسته» رتبه‌های بعدی جدول فروش را به خود اختصاص داده‌اند.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته