دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارشی از حاشیه و متن اجرای گروه کر و ارکستر پارسیکر در برج آزادی

از بازخوانی ترانه‌های قدیمی تا تقدیم «ایثار» به شهدای غواص

کنسرت «گروه کر و ارکستر پارسیکر» شب گذشته 25 مرداد ماه در حالی در برج آزادی برگزار شد که علاقه‌مندان در سالن انتظار برای آغاز اجرا 45 دقیقه گذشتن دقایق را می‌شمردند، در این میان حضور هنرمندان و چهره‌های آشنا نیز از جمله مواردی بود که توجه مخاطبان را برای گپ‌وگفتی کوتاه و دوستانه جلب کرد.
کد خبر : 33678

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، پس از تاخیر 45 دقیقه‌ای درهای سالن به روی مخاطبان باز شد و افراد روی صندلی‌ها نشستند. تقریباً تمام سالن از انبوه تماشاگر پر شده بود که کنسرت با پخش نماهنگی از گروه، به‌شکل رسمی آغاز شد.


بخش آغازین این اجرا قطعه‌ای به نام «با شما خوبه» بود که بر اساس سخنان صابر جعفری -رهبر ارکستر- به معلولان تقدیم شد. سرپرست این گروه موسیقی پس از اجرای این قطعه نام تعدادی از اعضای گروه را برای معرفی و تشویق آنها اعلام کرد که درنهایت هر یک از اعضا از سوی تماشاگران و اعضای خانواده آنها که در میان تماشاگران مستقر شده بودند بارها مورد تشویق قرار گرفتند.


قسمت‌ بعدی این اجرا قطعه‌ای به نام «ساری گلین» و شعری فولکلور از قرن شانزدهم بود که با همراهی و تشویق پیاپی مخاطبان اجرا شد. همراهی مخاطبان پروپاقرص این گروه در اجرای قطعات شاد از جمله مواردی بود که حال و هوای سالن را بسیار پرشور و شعف کرده بود.


در بخشی از کنسرت «گروه کر و ارکستر پارسیکر» جعفری اعلام کرد: «یک سری از کارهای گروه برای آینده گلچینی از کارها است که در قالب 5 سی‌دی در آلبوم‌های مختلف در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.»


با شروع بخش دیگری از این کنسرت که «محبت» نام داشت حاضران در سالن که به‌دلیل اشعار پرمفهوم و زیبای سعدی به‌وجد آمده بودند رضایت خود را از این کنسرت با تشویق‌های پیاپی به گروه اجرایی ابراز کردند و جعفری برای ایجاد فضایی شادتر قطعه‌ای گیلکی را با همکاری گروه کر اجرا کرد.


همچنین از میان قطعاتی که شب گذشته توسط «گروه کر و ارکستر پارسیکر» به اجرا در آمد قطعه‌ «ایثار» که برنده آهنگ‌سازی جشنواره موسیقی فجر سال 91 شده بود، به شهدای غواص تقدیم شد.


جعفری در ادامه این اجرا با اشاره به برنامه «قصه ظهر جمعه» به بازگویی یک خاطره از دوران کودکی و نوجوانی خود پرداخت و در ادامه از صدرالدین شجره که در میان تماشاگران نشسته بود دعوت کرد تا با حضور بر روی صحنه شعری از حسین منزوی را بخواند .با حضور صدرالدین شجره و نواختن پیانو توسط صابر جعفری دسته گلی از سوی گروه به این هنرمند تقدیم شد.


رهبر ارکستر پارسیکر در حالی که حاضران را مشتاق برای اجرای کارهای جدید می‌دید، از انتشار آلبوم جدید این گروه پس از محرم و صفر خبر داد.


اجرای شعری از محمد نوری و همچنین قطعه‌هایی با نام «باغ خواهش‌ها» به صورت کُرال جاز پاپ، قطعه «مادر»، «سیمین‌بری» ازجمله بخش‌های این اجرا بود که بر اساس ریتم آهنگ، گاه با زمزمه و گاه با کف زدن‌های تماشاگران همراهی شد.


طاهری همچنین شب گذشته قطعه «مرغ سحر» را با ملودی تازه‌ای خواند. شعر «خوشه‌چین» زنده‌یاد بنان هم که برای همه حاضران در سالن آشنا بود با تنظیم جدیدی به اجرا در آمد.


در اجرای شب گذشته ، قطعه «ایران» ساخته صادق جابری با تنظیم صابر جعفری به عنوان آخرین بخش این کنسرت به اجرا در آمد و در پایان هنرمندانی چون اصغر همت، حمید مظفری، خسرو محصوری خواننده اپرا، سیاوش چراغی‌پور بازیگر سینما و تلویزیون، آزاده رضایی، فرزاد کاظمی آهنگساز و عاطفی از خانه موسیقی توسط مخاطبان و علاقه‌مندان به هنر موسیقی مورد تشویق قرار گرفتند.


جعفری که پیش از این هم چندین اجرا در برج آزادی داشته است، در پایان از پرسنل برج آزادی که نهایت تلاش و همکاری را برای ایجاد فضای گرم و صمیمانه و اجرایی هر چه بهتر داشتند تشکر کرد.


امین باغبانی، پریا جانجانی، پیمان سلیمانی، میلاد بهرمان، شهرزاد جعفری و ستاره رحیمی (سازهای زهی)، پژمان خلیلی (گیتار آکوستیک)، مجید مصطفایی (گیتار بیس)، محمد اشرفی (گیتار الکتریک)،علی درخشان (دارمز)، محمدرضا سلیمیان (پرکاشن)، عباس معالجی (کلارینت) از جمله نوازندگان ارکستر پارسیکر بودند. همچنین در این کنسرت مینا جعفری، مریم جعفری، مریم اسمی، معصومه جوانی، فریبا آسوده، ناهید شیخی، آناهیتا علم الهدی، حنانه علی اکبری و ریحانه عارف و در بخش آلتو: هدی برات زاده، سمیه کنعانی، عطیه پدیدار، سپیده آماده، پروانه عباسی، صبا صمدزاده، نیلوفرسادات موسوی، آیدا اصفهانی، حمیده پورمند اعضای گروه کر بودند.


گزارش از ناهید منصوری



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته