دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1394 - 12:40
در بازدید از واحد اصفهان

معاون علمی رئیس جمهوری: در حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان سهمی را به دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص داده‌ایم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور در واحد اصفهان گفت: برنامه جدی ما در حمایت از طرح‌های تحقیقاتی با هدف تجاری‌سازی و تولید ثروت است، به نحوی که بخش عمده‌ای از درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی از این محل باشد و به تدریج از دریافت شهریه کاسته شود.
کد خبر : 33676

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سورنا ستاری در حاشیه بازدید از طرح‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در جمع معاونان و پژوهشگران و محققان این دانشگاه، معاونان استانداری اصفهان و با حضور دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد و معاونان معاونت علمی فناوری، اظهار کرد: درباره فعالیت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر میرزاده تفاهم‌نامه‌هایی داریم و بر اساس آن تفاهم‌نامه، برنامه‌ریزی‌هایی را انجام‌ داده‌ایم.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: باید در طرح‌ها به نحوی برنامه‌ریزی شود که بتوانیم 80 تا 85 درصد بودجه دانشگاه را از محل تولید ثروت دانش‌بنیان تأمین کنیم و اولویت‌های ما در حمایت از اینگونه طرح‌ها خواهد بود.








باید در طرح‌ها به نحوی برنامه‌ریزی شود که بتوانیم 80 تا 85 درصد بودجه دانشگاه را از محل تولید ثروت دانش‌بنیان تأمین کنیم و اولویت‌های ما در حمایت از اینگونه طرح‌ها خواهد بود

ستاری با بیان اینکه امروزه در دنیا دانشگاه‌ها در تولید ثروت، بخش بزرگی از تولید ناخالص ملی کشور خود را به خود اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: ما باید به فرزندان و دانشجویان‌مان بیاموزیم که اشتغال، استخدام نیست و باید خود دانش‌آموختگان، کارآفرین و تولیدگر و ثروت‌آفرین باشند.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید فرهنگ تولید ثروت ناخالص ملی در کشور بر پایه علم و دانش باشد، باید این نگرش که ثروت دولت با پول نفت و خام‌فروشی باشد، تغییر کند و استادان در این مورد نگاه جدیدی داشته باشند.


ستاری افزود: در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان، استادان از نظر قانونی هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توانند با افتخار با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان سهم بزرگتری در تولید ثروت داشته باشند.



وی در تبیین نقش دانشگاه در حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید در دانشگاه متولد شوند و در بازار و در جامعه رشد کنند و بالنده شوند چراکه تمام ایده‌های علمی باید ایده‌های ثروت‌ساز از پایه دانش و علم باشد.


ستاری درباره حمایت از ایده‌های علمی دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: ما در معاونت علمی و فناوری در حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان سهمی را به دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص داده‌ایم و رویکرد اصلی ما در معاونت فناوری، بحث تجاری‌سازی است.


این مسئول گفت: از اینکه امروز فرصت حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) را یافته‌ام بسیار خوشحالم و بازدید از طرح‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان این دانشگاه را امروز انجام خواهم داد.


به گزارش آنا، پیام نجفی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) نیز با ارائه گزارشی به تبیین طرح‌های مهم دانش‌بنیان این دانشگاه از جمله طرح نانورس برای مقابله با ریزگردها، تولید بذرهای هیبریدی محصولات گلخانه‌ای و تولید واکسن و چندین طرح دیگر پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته