دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1394 - 11:24

خلیج تایمز: گفت‌وگوهای ایران و اعراب می‌تواند راهگشای حل بحران‌های منطقه باشد

روزنامه اماراتی خلیج‌تایمز در سرمقاله خود نوشت که گسترش روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج‌فارس پس از توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی در کانون توجه جهان قرار گرفته است.
کد خبر : 33646

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «خلیج‌تایمز» در سرمقاله خود نوشت: بازگشت ایران به سیاست جهانی، نگرانی‌هایی را در کشورهای خلیج‌(فارس) به‌وجود آورده است.


براساس این گزارش، این روزنامه اماراتی نوشت: به‌تازگی ایران برای بهبود روابط با همسایگان حوزه خلیج‌(فارس) خود ابراز تمایل است. «حسین امیرعبداللهیان» معاون وزیر امورخارجه ایران از دیدار با مقام‌های شورای همکاری خلیج(فارس) در کشوری بی‌طرف در 22 سپتامبر آینده خبر داده است تا درباره موضوعات مایه نگرانی رایزنی شود.


این روزنامه می‌افزاید: در صورت موافقت شورای همکاری خلیج(فارس)، پیشنهاد ایران برای این دیدار می‌تواند با استقبال مواجه شود. در این گفت‌وگوها ایران باید نگرانی کشورهای خلیج(فارس) درباره اهداف خود از نفوذ در منطقه را برطرف کند، از مداخله در امور داخلی کشورهای همسایه دست بردارد و ارسال سلاح به حوثی‌های یمن (جنبش «انصارالله») را متوقف کند.


«خلیج‌تایمز» می‌نویسد: در این مرحله ایران باید دست‌کم نگرانی کشورهای خلیج(فارس) را به‌طور رضایت‌بخش برطرف کند تا زمینه برای همکاری‌های موثر باز شود. این همکاری برای حل چند موضوع حساس منطقه‌ای بسیار مفید است و می‌تواند زمینه تشکیل جبهه‌ای متحد برای متوقف کردن فعالیت‌های گروه تروریستی داعش را به‌وجود آورد.


به‌نوشته این روزنامه اماراتی، کشورهای عربی و ایران درباره سوریه و نقش آینده «بشار اسد» با یکدیگر اختلاف دارند ولی در این زمینه نیز گفت‌وگوها می‌تواند مواضع دوطرف را به هم نزدیک‌تر کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته