دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر اقتصاد پرداخت یارانه‌ها را «مصیبت عظمی» برای دولت خواند

اقتصاد و امور دارایی گفت: با این وضع درآمدی کشور نمی‌دانیم منابع پرداخت یارانه‌ها را از کجا تامین کنیم.
کد خبر : 33643

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، علی طیب‌نیا شامگاه گذشته در مراسمی که بمناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود، با بیان اینکه فردا قرار است یارانه‌ها را پرداخت کنیم، تصریح کرد: ما همیشه در چنین روزی با یک مصیبت عظمی مواجه هستیم.


وی تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی که ما در چند سال اخیر با آن مواجه بوده و هستیم پرداخت ماهانه 3 هزار و چندصد میلیارد تومان یارانه است؛ در حالی که این هزینه را باید برای افزایش بهره‌وری در اقتصاد پرداخت کنیم.


طیب‌نیا با بیان اینکه امروز در شرایط خاصی قرار داریم و با بیماری قدیمی و مزمن نفتی بودن اقتصاد مواجهیم، تاکید کرد: ثمره‌ چنین بیماری رشد اقتصادی پائین، نوسنات شدید در اقتصاد و سهم بسیار ناچیز ارتقای بهره‌وری در سال‌های اخیر است که در دهه اخیر با اعمال سیاست‌های نادرست اقتصادی این مشکلات وخیم‌تر شد و در نهایت تحریم‌های تحمیلی ما را در وضع رکود همراه با تورم قرار داد.


وزیر اقتصاد و امور دارایی ادامه داد: این اتفاقات در نهایت با کاهش چشمگیر درآمدهای نفتی در سال گذشته همراه شد که این هم بر مشکلات ما افزود.


طیب‌نیا اظهار کرد: با تلاش همکارانمان تورم لجام‌گسیخته کشور را مهار کردیم، آرامش را به بازارهای مختلف آوردیم و به‌دنبال این هستیم که رکود را به سمت رشد اقتصادی سوق دهیم.


وی خاطر نشان کرد: برایتکرار نشدن اشتباهات گذشته و استفاده صحیح از منابع در اقتصاد باید به درک مشترک از مشکلات برسیم. پس نیازمند تصمیم و اقدام مشترک و در نهایت نظارت مشترک بر اقدامات هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته