دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1394 - 10:59

عرب‌نیوز: برنامه‌ای برای دیدار میان مقام‌های ایرانی و عرب وجود ندارد

معاون دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس گزارش دیدار برنامه‌ریزی شده میان مقام‌های ایرانی و اعضای این شورا در 22 سپتامبر آینده را تکذیب کرد.
کد خبر : 33642

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پایگاه خبری «عرب نیوز» نوشت: «عبدالعزیز عویشق» معاون دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس گزارش‌های منتشر شده در برخی رسانه‌های عربی و ایرانی درباره برنامه‌ریزی برای دیدار میان مقام‌های ایرانی و اعضای شورا را کذب خواند.


براساس این گزارش، معاون دبیرکل شورای همکاری در امور مذاکرات و قراردادها با تکذیب این گزارش‌ها گفت: تاکنون هیچ دیداری در این زمینه برنامه‌ریزی نشده است.


وی در این‌باره توضیح بیشتری نداد ولی یکی از دیپلمات‌های عرب که خواست نامش فاش نشود، طرح ایده چنین دیداری را منتفی دانست و گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم هیچ دیداری در دستور کار قرار ندارد.
گزارش دیدار مقام‌های ایرانی و عرب به‌نقل از «حسین امیر عبداللهیان» معاون وزیر امورخارجه ایران در گزارش‌های خبری منتشر شده بود. «عبداللهیان» گفته بود که طرح این دیدار به‌وسیله کشورهای قطر و عمان پیشنهاد شده است.
پیشتر «عادل جبیر» وزیر امورخارجه عربستان در دیدار با همتای آلمانی خود «فرانک والتر اشتاین‌مایر» گفت: پادشاهی عربستان خواهان رابطه دوستانه با ایران است به‌شرط آنکه این کشور سیاست مداخله‌جویانه خود در امور داخلی کشورهای دیگر منطقه را تغییر دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته