دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1394 - 11:00

تغییر موضع عجیب جمهوری‌خواه تندروی آمریکایی درباره توافق هسته‌ای

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد که قصدی برای لغو توافق هسته‌ای با ایران ندارد.
کد خبر : 33640

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، دونالد ترامپ در سخنان خود در این‌باره تاکید کرد: من در صورت انتخاب شدن به ریاست جمهوری آمریکا بر توافق هسته‌ای انجام شده با ایران نظارت خواهم کرد و آن را لغو نخواهم کرد.


نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در گفتگویی با شبکه خبری ان‌بی‌سی این کشور شرکت کرده بود، در ادامه افزود: لغو توافق هسته‌ای که با رهبری آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران به نتیجه رسیده است، کار بسیار سختی است. اما من در صورت رئیس‌جمهور شدن به شدت و به طور کامل بر اجرای این توافق نظارت خواهم کرد تا شانسی برای ایران برای عدم اجرای توافق باقی نماند.


ترامپ که از تندروترین مخالفان سیاست‌های باراک اوباما در عرصه سیاست خارجی محسوب می‌شود، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا از جمله جان کری را افرادی «بی‌کفایت و فاقد صلاحیت» خواند و از عملکرد آنان در مذاکرات به شدت انتقاد کرد.


با وجود انتقادات شدید ترامپ از توافق هسته‌ای و عملکرد دولت اوباما در این زمینه، این نخستین بار است که یک نامزد ارشد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری‌ آمریکا به طور تلویحی از ناتوانی دولت آینده این کشور در زمینه نادیده گرفتن توافق سخن می‌گوید و این می‌تواند به این معنا باشد که مقامات آمریکا در دو حزب توافق هسته‌ای را به عنوان یک قانون الزام‌آور برای اجرای آن در دولت‌های بعدی ایالات متحده پذیرفته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب