دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1394 - 09:46

خرم‌طوسی: پیروزی در جنگ تحمیلی را مدیون ملت هستیم/ 3000 آزاده ایرانی در اسارت به شهادت رسیدند

مشاور عالی فرمانده کل ارتش گفت: حدود ۳ هزار نفر از آزادگان ما در اسارت به شهادت رسیدند و به طور نسبی جمعیت دانشجویان شهید ما نزدیک به ۲ هزار و ۸۹۵ نفر است و ۴۳ درصد از شهدا بسیجی بودند.
کد خبر : 33606

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ رضا خرم‌طوسی در مراسم تجلیل از کهنه‌سربازان آزاده که دیروز امروز -یکشنبه 25 مرداد- در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، با بیان اینکه «جنگ به ما تحمیل شده بود»، گفت: پس از جنگ تحمیلی حدود ۳۷ هزار و ۵۳۲ آزاده داشتیم که نزدیک به یک‌سوم این آزاده‌ها جانبازانی بودند که اسیر شدند.


مشاورعالی فرمانده کل ارتش افزود: حدود ۳ هزار نفر از آزادگان ما در اسارت به شهادت رسیدند و به طور نسبی جمعیت دانشجویان شهید ما نزدیک به ۲ هزار و ۸۹۵ نفر است و ۴۳ درصد از شهدا بسیجی بودند.


وی با بیان اینکه «پیروزی در جنگ تحمیلی را مدیون ملت هستیم»، تصریح کرد: ۲۱ درصد شهدای ما در جنگ، سپاهی و ۲۳ درصد از آنها ارتشی بودند و همچنین ۶ هزار و ۹۲۷ نفر از بانوان کشورمان در جنگ شرکت کردند.


خرم‌طوسی با بیان اینکه «پیروزی در جنگ تحمیلی را مدیون ملت هستیم»، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که جنگ سهم شخص خاصی است زیرا همه با جنگ درگیر بودند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آزادگان اسارت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته