دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1394 - 08:39
هراتی‌پور به آنا خبر داد

راه‌اندازی دو دستگاه پیشرفته پزشکی در بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

دو دستگاه پیشرفته پزشکی در راستای تجهیز و افزایش کیفیت خدمات بیمارستان خاتم‌الانبیاء دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به بخش درمان این بیمارستان افزوده و راه‌اندازی شد.
کد خبر : 33594

رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با توجه به خرید دو دستگاه "فیکو" و "وای داس پی سی" برای این بیمارستان به خبرنگار آنا گفت: جراحی با دستگاه "فیکو" روش رایج انجام جراحی "کاتاراکت"در دهه‌های اخیر بوده است که امکان انجام عمل جراحی در مدت کوتاه و بهبودی سریع همراه با نتایج بهتر را فراهم آورده است.


دکتر حسین هراتی‌پور افزود: با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های جدیدتری طراحی شده است که از آن جمله می‌توان امکان انجام عمل با برش‌های کوچکتر و دادن انرژی کمتر به چشم را نام برد که باعث می‌شود، عوارض حین عمل و پس از آن کاهش یافته و همچنین بیمار سریعتر بهبود یابد.


وی اظهار کرد: با تهیه و راه‌اندازی دستگاه جدید "فیکو" در این بیمارستان ارائه خدمات با کمک تکنولوژی جدید ذکر شده و آخرین روش‌های انجام عمل جراحی کاتاراکت فراهم شده است.



رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در مورد دستگاه دیگر خریداری شده برای این بیمارستان نیز به آنا گفت: دستگاه "وای داس پی سی" برای اندازه‌گیری تست‌های هورمونی "سرولوژی" و "تومورمارکرها" به روش "ایمنوفلورسانس" است که با استفاده از این دستگاه بسیاری از آزمایش‌هایی که در گذشته به دلیل نبود امکانات باید برای جواب‌دهی به تهران ارسال می‌شد دیگر نیازی به ارسال ندارد.


وی هزینه خرید این دستگاه‌ها را در مجموع 2 میلیارد و 500 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در راستای رفاه حال شهروندان و هم استانی‌های عزیز همواره در پی تجهیز این مرکز درمانی به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز پزشکی دنیا است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته