دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گاف جهان‌نیوز در حمله به فرهیختگان/ وقتی هدف وسیله را توجیه می‌کند !

سایت «جهان‌نیوز» در جدیدترین حملات خبری خود علیه دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به گزارش نقشه جامع علمی کشور مربوط به «اسناد طرح تحول راهبردی علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناروی» مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی واکنش مضحکی نشان داده و نوشته: «آیا دانشگاه آزاد اسلامی «رژیم صهیونیستی» را به رسمیت می‌شناسد؟!»
کد خبر : 3357

به گزارش آنا، به نقل از فرهیختگان، روزنامه فرهیختگان در ویژه‌نامه داخلی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ از نگاه سیاسی به دولت‌های اصلاحات، نهم و دهم به ارائه گزارشی از پیشرفت چشمگیر جمهوری اسلامی ایران به استناد گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در منطقه خاورمیانه پرداخته است.


در این گزارش جدولی منتشر شده که به خوبی از ترقی کشورمان حکایت دارد و نشان می‌دهد جمهوری اسلامی طی سال‌های 1995 تا 2010 از جایگاه هجدهم منطقه به ششم منطقه رسیده است.


از سوی دیگر براساس اعلام پایگاه جهانی «سایماگو» دانشگاه آزاد اسلامی رتبه برتر بر اساس شاخص برون‌داد علمی را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است. همچنین بر اساس رتبه‌بندی ISC، ایران در تولید علم میان کشورهای منطقه رتبه اول را به خود اختصاص داده است.


در بالای این جدول نیز براساس گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و همچنین اسناد طرح تحول راهبردی علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نام رژیم اشغالگر قدس یعنی رژیم صهیونیستی آمده اما ظاهرا جهان‌نیوز از نزدیک شدن جایگاه ایران به رژیم صهیونیستی نگران شده و اقدام به فرافکنی و بروز رفتارهای جلف سیاسی کرده است.


در بندهای 24 و 25 اسناد طرح تحول مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است: مطالعه و شناخت و تجزیه و تحلیل وضعیت موجود و طراحی وضع مطلوب فناوری کشور و مطالعه تطبیقی با کشورهای منتخب (ترکیه، ژاپن، ایالات متحدة آمریکا، رژیم اشغالگر قدس، انگلستان، هند، پاکستان و مالزی). بررسی و ارزیابی وضعیت موجود و مطلوب و تحلیل شکافِ علم و فناوری کشور و مطالعه تطبیقی با کشورهای منتخب (ترکیه، ژاپن، ایالات متحده آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلستان، هندوستان، پاکستان و مالزی). کاملا مشهود است شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در اسناد نقشه جامع علمی کشور نام تعدادی از کشورها را آورده اما درباره رژیم غاصب قدس عنوان رژیم صهیونیستی را به کار برده که فرهیختگان نیز در ویژه‌نامه خود دقیقا از همین روش استفاده کرده است.


با این وجود سایت خبری جهان‌نیوز که از ابتدای مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی کمر همت را بسته تا چوب لای چرخ دستاوردهای بی‌نظیر 17 ماه گذشته بگذارد، در گزارش فرهیختگان نیمه خالی لیوان یعنی رژیم صهیونیستی را مدنظر قرار می‌دهد و اظهار نگرانی می‌کند که چرا رژیم غاصب قدس جایگاه نخست را دارد و ایران در حال رسیدن و تصاحب این جایگاه است.


جریان وابسته به جبهه پایداری در سال‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی به صورت غیرقانونی توسط جریان متبوع آنها اشغال شده بود، نه‌تنها نسبت به رفتارهای غیرقانونی آن دوره 18 ماهه واکنش نشان نمی‌دادند بلکه برای مدیران منسوب به خود کف و سوت هم می‌زدند.


این جریان حالا که دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر پیشرفت و توسعه کیفی قرار گرفته، هرگونه اقدام موثر مدیریت جدید را برنمی‌تابند و اقدام به خبرپراکنی منفی می‌کنند. حال باید منتظر ماند و دید آیا مسئولان این سایت وابسته به جریان شکست‌خورده انتخابات ریاست‌جمهوری 92 از این اقدام نابجا و اشتباه احتمالا سهوی همکاران خود عذرخواهی می‌کنند یا قرار است به حملات خود علیه دستاوردهای چشمگیر علمی جمهوری اسلامی ایران که دانشگاه آزاد اسلامی نیز ذیل آن قرار دارد، ادامه دهند؟


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته