دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1394 - 17:18
با حضور مسئولان انجام شد

وداع و تجدید میثاق با شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند

مراسم وداع و تجدید میثاق با شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان و با سخنرانی حجت‌الاسلام عبادی نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 33563

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا،‌ حجت‌الاسلام سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در مراسم وداع و تجدید میثاق با شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با توجه به روایتی از پیامبر (ص) که اهل سنت و شیعه نقل کردند، اظهار کرد: آن‌قدر که به ولایت سفارش شده است به هیچ چیز سفارش نشده است و شعبه‌ای از ولایت، حکومت است.


نماینده مردم بیرجند با بیان این‌که در جهان هیچ نعمتی بالاتر از ولایت امام معصوم (ع) وجود ندارد، گفت: مردم در زمان امام علی (ع)، قدر ندانستند و در حدی نبودند که این امام همام را بشناسند و در زمان امام صادق (ع) هم معارف عظیم آن امام را نتوانستند درک کنند و به جایگاه آن امام توجه کنند.


عبادی افزود: گاهی مردم آن زمان، امام علی (ع) را با افرادی مقایسه می‌کردند که فاصله آنها از زمین تا آسمان است.






















​عبادی:‌ در تاریخ کسی آن قدر غارت نکرده است که الان غربی‌ها غارت می‌کنند، بالاترین قتل و جنایت‌ها در تاریخ معاصر به نام علم و تمدن اتفاق افتاده است .

وی گفت: در تاریخ کسی آن قدر غارت نکرده است که الان غربی‌ها غارت می‌کنند، بالاترین قتل و جنایت‌ها در تاریخ معاصر به نام علم و تمدن اتفاق افتاده است .


عبادی اضافه کرد: آنچه در یمن می‌بینیم کار غیر انسانی و غارتگری است و کسی نمی‌گوید حال مردم یمن چطور است و انگار اصلا سازمان مللی وجود ندارد و می‌خواهند از غارتگری قانونی ایجاد کنند.


وی گفت: غربی‌ها با یک کلمات و ادبیات سیاسی، ادعاهای پر طمطراق نظام سلطه برای غارتگری جهانیان ایجاد کرده‌اند که دورن آن تهی است.


نباید بگذاریم فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه فراموش شود
















عبادی با توجه به این‌که برخی از درون خود غربی‌ها تمدن آن را رها کرده و داعش جنایتکار را بر غرب ترجیح داده‌اند، ادامه داد: از سوی دیگر برخی ادعاهای آنان را باور کرده و شیفته غرب می‌شوند و این خطر بزرگی است که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید کرده‌اند که نبایدبه نظام سلطه اعتماد کرد و ذوب آنها شویم.








حسنی: نکوداشت یاد و خاطرة جانفشانی و ایثارگری‌های خالصانه شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های آن عزیزان موجب تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر دست از اصول خودمان برداریم، سقوط ما قطعی است و بلایی که بر سر منطقه آورده‌اند بر سر ما می‌آورند.


عبادی با بیان این‌که باید از شهدا و زندگی آنها الگو بگیریم، تصریح کرد: نباید بگذاریم فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه فراموش شود.


وی افزود: روزی یک مسئول فرهنگی گفت«درباره دفاع مقدس بیش از این نباید فیلم بسازیم و بیش از این فیلم ساختن به ضرر دفاع مقدس است»، برخی با فرهنگ شهادت مخالف‌اند و با این ادبیات می‌خواهند ما را از دفاع مقدس دور کنند.


حسنی: تعمیق و ترویج ایثار و شهادت رمز اقتدار و سربلندی ماست


دکتر علیرضا حسنی نیز در این مراسم با تشکر از حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان در این مراسم معنوی گفت: نکوداشت یاد و خاطرة جانفشانی و ایثارگری‌های خالصانه شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های آن عزیزان موجب تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود.





















حسنی:‌ ما شعور این را نداریم که بدانیم شهدا چه مقامی دارند چرا که شهادت نقطه اوج و مرتبة کمال سیر و صعود یک مجاهد و بهترین و برترین صورت تحقق ایثار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی با توجه به مقام رفیع شهادت در دین مبین اسلام به بیان فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخت که می‌فرماید: «همه انسان‌ها می‌میرند ولی شهیدان این سرنوشت همگانی را به بهترین وجه سپری کردند و وقتی قرار است این جان برای انسان نماند چه بهتر که در راه خدا این رفتن انجام بگیرد»، گفت: قدرت عزت و اقتدار امروز کشور عزیز و اسلامیان مرهون شهدا و ایثار گرانی است که خالصانه در راه هدف و آرمان الهی از جان و هستی خود گذشتند.


وی افزود: ما شعور این را نداریم که بدانیم شهدا چه مقامی دارند چرا که شهادت نقطه اوج و مرتبة کمال سیر و صعود یک مجاهد و بهترین و برترین صورت تحقق ایثار است.


حسنی با بیان اینکه گاهی اوقات شهدا می‌آیند و نهیبی می‌زنند و حامل پیامی هستند، گفت: شهدا می‌گویند که رهبری را تنها نگذارید و این موضوع را می‌شود از وصیت‌نامه‌های شهدا نیز دریافت کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند تصریح کرد: نکند هرکس برای خودش تصمیم بگیرد و مجتهد بشود و حرف خودش را بزند.


حسنی با توجه به اینکه امام فرمودند:«ملکوتیان از درک شهدا عاجزند» افزود: ما این درک و شعور را نداریم که مقام شهدا را بفهمیم. انتظار داریم شهدا ما را به حال خود وانگذارند.


حسنی ادامه داد: در دوران اسارت وقتی دردها بر ما غلبه می‌کرد، یک یا زهرا دل ما را آرام می‌کرد.


وی با بیان اینکه با شما پیمان می‌بندیم با بدن‌های رنجور و زخمی خود رهبرمان را تنها نگذاریم و باید حواسمان را جمع کنیم تا دچار لغزش نشویم.


حسنی با توجه به هجمه‌ها و شبخون فرهنگی دشمنان قسم خورده انقلاب، گفت: مهم ترین نیرویی که ما را در برابر توطئة دشمنان ما توانمند و مستحکم ساخته است، پتانسیل عظیم ایثار و شهادت است و تعمیق و ترویج این فرهنگ رمز اقتدار و سربلندی ماست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته