دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1394 - 09:59

سازوکار بررسی برجام در کمیسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره بررسی برجام در کمیسیون متبوعش گفت: راهکار بررسی برجام در کمیسیون بهتر است به صورت ماده به ماده و بند بند باشد تا در حین بررسی برجام به ابهامات و سؤالات نیز پاسخ داده شود.
کد خبر : 33543

نوذر شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به انتقاداتی که به نحوه برگزاری جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اعضای تیم مذاکره‌کننده مطرح است، در پاسخ به این سوال که «آیا هیئت رئیسه کمیسیون تدبیری برای شیوه مدیریت این جلسات ندارد؟»، گفت: پیشنهاد اکثر اعضای کمیسیون این بود که در جلسات بررسی برجام، ماده به ماده و بندبه بند برنامه جامع اقدام مشترک در جلسات کمیسیون بررسی شود، اما گاهی مباحث اولیه باعث می‌شود که کمیسیون از مسیر اصلی خود خارج شود.


وی ادامه داد: شکل برگزاری جلسات به گونه‌ای است که آقای عراقچی در ابتدای جلسه توضیحاتی را مطرح می‌کند و بعد از آن پرسش و پاسخ‌ها شروع می‌شود و با این شیوه موضوعاتی که قبلا توضیح داده شد، تکرار می‌شود.


نماینده مردم ممسنی در مجلس خاطرنشان کرد: راهکار این است که هیئت رئیسه کمیسیون جلسه را مدیریت کند که بند بند توافق در کمیسیون بررسی شود و اگر به این شیوه جلسه اداره بشود بسیاری از موضوعات که مورد سؤال است پاسخ داده می‌شود.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این مطلب گفت:‌ می‌توان الزاما در مورد هر بند که ابهام دارد بحث کرد و از مواردی از برجام که ابهام ندارد می‌توان گذشت و با سرعت بیشتر توافق را بررسی کرد که این موضوع در دستور کار کمیسیون قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب