دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1393 - 14:18
وزیر آموزش و پرورش در سمنان:

لایحه رتبه‌بندی معلمان تا پایان سال تقدیم مجلس می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان تا پایان امسال به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود، گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی هیات دولت مطرح و در حال تصویب است و امیدواریم تا پس از تقدیم این لایحه به مجلس روند تصویب آن به سرعت دنبال شود.
کد خبر : 3349

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی‌اصغر فانی در نشست فرهنگیان استان سمنان در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش این استان، اظهار کرد: این لایحه به دنبال رتبه‌بندی معلمان بر حسب میزان فعالیت، توانمندی و شایستگی آنهاست و در آن اقدامی شبیه به رتبه‌بندی اساتید در وزارت علوم انجام خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه این لایحه تا پایان اسفندماه امسال تقدیم هیات دولت می‌شود، خاطرنشان کرد: لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی هیات دولت مطرح و در حال تصویب است و امیدواریم تا پس از تقدیم این لایحه به مجلس روند تصویب آن به سرعت دنبال شود.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم ساماندهی نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام آموزش و پرورش قرار دارند.


فانی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در 100 شعبه دانشگاهی در کشور در حال فعالیت است که در این مراکز بیش از 50 هزار دانشجو معلم در حال تحصیل هستند.


وی خاطرنشان کرد: نخستین گروه از این دانشجو معلمان شامل 25 هزار نفر از مهرماه سال 95 وارد سیستم نظام آموزش و پرورش کشور خواهند شد.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان نهادی ارزشمند است که به امر تأمین نیروی انسانی متخصص در وزارت آموزش و پروش می‌پردازد.


فانی با اشاره به لزوم اجرای ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: براساس این ماده در کنار اجرای دوره‌های 4 ساله آموزشی از سوی دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی سایر دانشگاه‌ها نیز می‌توانند با شرکت در آزمون‌های ورودی و گذراندن دوره‌های یکساله در این دانشگاه‌ها مشغول به کار شوند.


وی با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی این ماده از اساسانامه دانشگاه فرهنگیان در آینده‌ای نزدیک ابلاغ می‌شود، تصریح کرد:‌ در این مورد نیز فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام قرار دارند.


قانون متعهدین خدمت دبیری لغو نخواهد شد


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شایعات مطرح شده درباره لغو قانون متعهدین خدمت دبیری ضمن رد این شایعات گفت: این قانون لغو نشده است.


فانی بیان کرد: قانون متعهدین خدمت دبیری لغو نخواهد شد و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در صورت فارغ‌التحصیلی به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.


وی با اشاره به امضای مصوبه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان از سوی رئیس‌جمهوری عنوان کرد: بر این اساس حضور مدرسین دانشگاه فرهنگیان در هیات علمی این دانشگاه قطعی شد.


به گفته وزیر آموزش و پرورش با امضای این مصوبه همه هیات مدرسین دانشگاه فرهنگیان به عضویت هیات علمی این دانشگاه در می‌آیند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته