دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1394 - 14:17

نخستین گام دولت عراق برای مجازات مقصران سقوط الرمادی

نخست‌وزیر عراق بر لزوم محاکمه افسران ارتش این کشور که متهم به سهل‌انگاری در جریان تصرف شهر الرمادی به دست گروه داعش هستند، تاکید کرد.
کد خبر : 33480

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، حیدر العبادی امروز با انتشار بیانیه‌ای، قانون مربوط به تحلیل درباره آن دسته از فرماندهان ارتش را که در زمان سقوط شهر الرمادی اقدام به عقب‌نشینی در برابر نیروهای داعش کردند، مورد تایید قرار داد.


بر اساس قانون فوق، دادگاه نظامی عراق قرار است فرماندهان ارشد ارتش را که در زمان وقوع حمله داعش به شهر، اقدام به ترک پست‌های خود کردند، مورد محاکمه قرار دهد.


شهر الرمادی، مرکز استان الانبار عراق ماه می سال جاری میلادی در حمله گسترده داعش به تصرف این گروه درآمد و از همان زمان نیز بسیاری از کارشناسان عراقی فرماندهان ارتش را به دلیل ترک پست خود در زمان حمله، مقصر اصلی سقوط این شهر اعلام کردند.


دولت عراق به رهبری العبادی در روزهای اخیر مبارزه گسترده‌ای را علیه فساد در این کشور آغاز کرده و اخیرا نیز لایحه‌ای را به پارلمان درباره مبارزه با فساد و حذف چند پست دولتی فرستاده است که این لایحه با اکثریت آرا مورد تصویب پارلمان قرار گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته