دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1393 - 13:49

جک استراو: مردم مرا «جنایتکار جنگی» می‌دانند/ حمایتم از مشارکت انگلیس در جنگ علیه عراق اشتباه بود

وزیر امورخارجه سابق انگلیس با بیان اینکه تصمیمش در حمایت از جنگ علیه عراق اشتباه بود گفت: برخی اوقات در حالی‌که سوار بر مترو هستم، مردم به من می‌گوید تو «جنایتکار جنگی» هستی.
کد خبر : 3345

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه «دیلی‌تلگراف»، «جک استراو» وزیر امورخارجه سابق انگلیس با بیان اینکه می‌توانست مانع مشارکت انگلیس در بحران کنونی عراق شود، گفت: اگر می‌دانستم که امور به صورت کنونی تغییر پیدا می‌کند، از حمله به عراق در سال 2003 میلادی حمایت نمی‌کردم.


براساس این گزارش، استراو افزود: در حال حاضر نیز انتقادات شهروندان به دلیل مشارکت در جنگ عراق ادامه دارد. برخی اوقات در حالی‌که سوار بر مترو هستم، مردم به من می‌گویند تو «جنایتکار جنگی» هستی و البته این موضوع برای خانواده‌ام بسیار بغرنج‌تر است زیرا آن‌ها در آن زمان مخالف جنگ بودند.


«استراو» با برشمردن تصمیماتی که منجر به همراهی انگلیس با آمریکا برای تجاوز به عراق در سال 2003 میلادی شد، گفت: باوجود اینکه تلاش زیادی کردم که قطعنامه شورای امنیت علیه عراق تصویب شود، همچنان در آن زمان امیدوار بودم که بتوان از وقوع جنگ جلوگیری کرد.


وزیر امور خارجه سابق انگلیس افزود: من از جنگ حمایت کردم و مسئولیت عواقب آن را می‌پذیرم، زیرا اگر شما تصمیمی گرفتید بایستی عواقب آن را هم قبول کنید.


«جک استراو» 68 ساله از سال 1979 میلادی تاکنون نماینده حزب کارگر از منطقه بلک برن انگلیس است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته