دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1393 - 13:47
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

تقویت ورزش قهرمانی با توسعه ورزش در مدارس عملی می‌شود

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به 7 سیاست اجرایی در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت گفت:‌ توسعه ورزش در مدارس کشور منجر به تقویت ورزش همگانی و قهرمانی می‌شود و بر این اساس فعالیت‌های خود را با نگاه مدرسه محوری طراحی می‌‌کنیم.
کد خبر : 3344

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، تفاهمنامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه تربیت‌‌بدنی و علوم ورزشی و معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش امروز منعقد شد.


مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مراسم امضای این تفاهمنامه طی سخنانی اظهار کرد: بخش تربیت‌بدنی و سلامت در مجموعه آموزش و پرورش با وجود بیش از 33 هزار دبیر تربیت‌بدنی و 13 میلیون دانش‌آموز یکی از گسترده‌ترین بخش‌های ورزشی در کشور است.


وی افزود: ورزش دانش‌آموزی اگر به حلقه ورزش قهرمانی و همگانی کشور متصل شود، رشد بیشتری در حوزه ورزش همگانی شاهد خواهیم بود.


معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت‌ آموزش و پرورش بیان کرد: جمعیت وسیع دانش‌آموزی احتیاج به حمایت دارد تا بتوان مبتنی بر دانایی اقدام به توسعه ورزش دانش‌آموزی کرد. بنابراین نیاز داریم تا طرح‌ها و برنامه‌ها را بر اساس تحقیق توسعه دهیم و مطمئن شویم که چه نیازهایی باید به برنامه تبدیل شود.


حمیدی عنوان کرد: در عرصه ورزش دانش‌آموزی باید از نیازهای جمعیت نوجوان و جوان کشور مطلع شویم. امروزه 7 سیاست را در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌کنیم که عبارتند از اخلاق‌محور کردن فعالیت‌های ورزشی، فراگیری، مشارکت‌محوری و کیفیت‌محوری و در تمام این فعالیت‌ها نگاه ما به سمت ستون اصلی آموزش و پرورش یعنی مدرسه معطوف است.


وی افزود: امروز مدرسه مهمترین نهاد در آموزش و پرورش است و نگاه مدرسه محور و دانش‌آموز محور می‌تواند در اجرای موفقیت‌آمیز برنامه‌ها به ما کمک کند. بر این اساس در حوزه معاونت تربیت‌بدنی و سلامت فعالیت‌های ما به شکل درون مدرسه‌ای طراحی می‌شود.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت‌ آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت‌های درون‌مدرسه‌ای تصریح کرد: بخش ساماندهی بوفه‌های مدارس، افزایش امنیت غذایی در مدارس و المپیادهای درون‌مدرسه‌ای از جمله این فعالیت‌هاست و شعار اصلی مدنظر بازگشت به مدرسه است همچنین برای ادامه فعالیت‌های خود نیاز داریم تا پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور حمایت ویژه‌ای را از حوزه ورزش و سلامت دانش‌آموزی داشته باشد.


ورزش دانش آموزی پایه سایر ورزش ها است


در ادامه این مراسم، رضا قره‌خانلو رئیس پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی کشور عنوان کرد: نگاه ما به مسائل تربیت‌بدنی در آموزش و پرورش به شکل علمی و اعتقادی است چرا که اعتقاد داریم ورزش دانش‌آموزی پایه و اساس سایر ورزش‌ها است و امیدواریم مفاد موجود در تفاهمنامه موجود عملیاتی شود چرا که به دنبال اقدامات تشریفاتی و تبلیغاتی نیستیم بلکه مصر هستیم با اجرای مفاد تفاهمنامه گامی را در جهت توسعه و پیشرفت ورزش مدارس برداشته باشیم.


وی ادامه داد: اولویت‌های هشت‌گانه‌ای برای پژوهشگاه تربیت‌بدنی تعریف شده است که یکی از این اولویت‌ها توجه به ورزش دانش‌آموزی است. از سوی دیگر تلاش می‌کنیم تا مطالعاتی را انجام داده و با تهیه ژورنال علمی - آموزشی ورزش دانش‌آموزی مقالات مربوط به درس تربیت‌بدنی مد نظر قرار گرفته و بتوانیم بر اساس مطالعات علمی اقدام به اجرای طرح‌های مختلف کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته