دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1393 - 13:52
برای مقابله با عواقب خشکسالی انجام شد

60 هزار متر مکعب آب‌رسانی به عشایر استان تهران

مدیر امور عشایر استان تهران گفت: امور عشایر استان تهران در سال جاری، 60 هزار متر مکعب آب‌رسانی سیار در عرصه‌های ییلاقی، قشلاقی و مناطق میان‌بند برای مقابله با خشکسالی و تامین آب مورد نیاز عشایر انجام داده است.
کد خبر : 3343

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیروس نصیری در سومین یادواره شهدای عشایری پاکدشت گفت: جامعه عشایری در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه‌های جنگ با شجاعت و ایستادگی مثال‌زدنی خود با دشمنان به مبارزه پرداختند و در دوران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، عشایر مرزبانان شجاع و غیور کشورمان محسوب می‌شوند.


وی ادامه داد: جامعه عشایری با تولید انواع محصولات لبنی، دامی و باغی سهم بسزایی در تولیدات کشور دارند.


مدیر امور عشایر استان تهران، انتقال 40 کیلومتر آب به وسیله لوله به مناطق مختلف جهت حفظ منابع آب، مرمت و اصلاح راه عشایری و «ایل‌ راه‌ها» به منظور سهولت تردد عشایر برای دسترسی به مراتع و نیز توزیع بیش از 20 هزار سیلندر گاز در مناطق ییلاقی با قیمت توزیع در روستاها و شهرها را از دیگر فعالیت‌های انجام شده به منظور آسایش و رفاه عشایر استان عنوان کرد.


وی مرمت و احیای 500 کیلومتر از راه‌های عشایری، احداث 45 حمام خورشیدی، در اختیار گذاشتن 400 آبشخور فلزی رایگان، احداث سه باب حمام ضدکنه، توزیع 80 تانکر آب‌رسان رایگان و ایجاد تسهیلات ویژه برای دریافت علوفه به میزان 5 هزار تن را از دیگر خدمات انجام شده به عشایر استان تهران عنوان کرد.


نصیری در ادامه به حمایت‌های دولت از عشایر پرداخت و افزود: در استان تهران جلسات شورای عشایری استان تهران و شهرستان‌های استان تهران به ریاست استاندار و فرماندار شهرستان‌ها به شکل منظم در حال برگزاری است.


وی اضافه کرد: در حال حاضر 27 جلسه شورای عشایری با 233 مصوبه در استان تهران برگزار شده است که حدود 70 درصد این مصوبات اجرایی شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: سیروس نصیری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته