دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1394 - 09:23
ششمین مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در تهران

مالکی:‌ تا عربستان از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند، نابود کردن آن محال است

معاون رئیس‌جمهوری عراق نبرد با گروه‌های تکفیری را به‌دلیل حمایت همه‌جانبه عربستان از آن‌ها بی‌فایده دانست.
کد خبر : 33389

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه «العالم»، «نوری مالکی» معاون رئیس‌جمهوری عراق گفت: همه تلاش‌های نظامی، سیاسی و یا رسانه‌ای برای نابود کردن گروه‌های تکفیری و تروریستی بی‌فایده است، زیرا القاعده، طالبان، الشباب، بوکوحرام، النصره، داعش، انصارالاسلام، انصار الشریعه، جیش‌الصحابه و دیگر گروه‌های مشابه همگی زاییده وهابیت هستند، تفکری که از نظر عقیدتی، مالی و اطلاعاتی در عربستان سعودی به وجود آمده است.


«مالکی» افزود: اختلاف وهابیت با پیروان مکتب اهل‌بیت (ع) سیاسی نیست، بلکه این اختلاف وجودی است و نابود کردن پیروان اهل‌بیت (ع) یک ایدئولوژی ثابت نزد وهابیت است و در عمق تفکراتشان جای دارد.


دبیرکل حزب «الدعوه» عراق خاطرنشان کرد: از زمان سقوط رژیم طایفه‌ای و تروریستی سابق در عراق، این تصمیم گرفته شد که این کشور به نقطه‌ای برای شروع طرح طایفه‌ای تخریب و نابودی منطقه تبدیل شود، طرحی که استکبار جهانی و منطقه‌ای آن را پایه‌ریزی کرده است و با کمک ابزارهای محلی عراقی و غیر عراقی مانند نظام‌ها و گروه‌های نژادپرست و در رأس آنان عربستان سعودی (پایگاه عقیدتی وهابیت) و اسرائیل (پایگاه عقیدتی صهیونیسم) به‌عنوان دو طرف حامی تروریسم آن را اجرا می‌کنند.


«مالکی» اظهار کرد: هرگونه تلاش برای نزدیک شدن به این عقیده (وهابیت) یا تأثیرگذاری بر آن توهم و تلف کردن وقت است.


نخست‌وزیر سابق عراق گفت: تنها راه‌حل برای متوقف کردن وهابیت و کاهش تاثیرگذاری آن، تلاش جدی برای تحریم و محدود کردن آن در دنیا از راه‌های قانونی، سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای است.


«مالکی» گفت: کسی که فکر کند می‌توان با اسرائیل همزیستی کند در اشتباه است. طرح این رژیم نابودی دیگری است. این رژیم ما را هدف قرار داده است حتی اگر در قبال آن سکوت یا به آن پشت کنیم. خطر وجودی صهیونیسم را باید به همان روش مقابله با خطر وجودی وهابیت، برطرف کنیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب