دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1394 - 00:09

حضور کشتی نظامی آمریکایی در خلیج فارس

پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی دریایی آمریکا در حالی در گزارشی از حضور کشتی نظامی این کشور در آب‌های خلیج فارس خبر داد که برای انتشار این خبر از واژه‌ای جعلی برای خلیج فارس استفاده کرد.
کد خبر : 33368

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، در گزارش این پایگاه اطلاع‌رسانی آمده است که یک کشتی نظامی از تنگه هرمز عبور کرده و به پایش این تنگه و مناطق اطراف آن پرداخته است.


نام این کشتی «واسپ کلاس یو اس‌اس‌اکسس» و از نوع تهاجمی آبی،خاکی اعلام شده است و بر اساس ادعای این وب‌سایت، روز ششم ماه جاری میلادی،(پنجشنبه هفته قبل) به منطقه اعزام شده است.


بر اساس ادعای این پایگاه، کشتی جنگی مزبور هنگام عبور از تنگه هرمز طبق پروتکل‌ها عمل کرده است و با آمادگی بالا عبور و مرور کشتیرانی را درحالی که در مجاور تنگه هرمز قرار داشت، زیر نظر داشته است.


فرمانده این کشتی در این باره گفت: نمی‌خواهیم بگوییم که ارزیابی خطرناکی انجام داده‌ایم، اما آنجا منطقه‌ای است که ملوانان این ناو نیاز به تشدید آمادگی دارند. اینجا منطقه‌ای هراس‌آور و با تردد زیاد است و نیاز است که درباره اینکه ما همه قوانین و مقرارات دریایی را رعایت می‌کنیم، اطمینان حاصل شود.


در خبر این پایگاه از واژه‌ای جعلی به جای خلیج فارس استفاده شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: تنگه هرمز آمریکا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته