دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نخستین جلسه شورای تخصصی فرهنگی، دانشجویی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان

کمالیان: در حوزه‌ فرهنگی از هرگونه حاشیه‌پردازی پرهیز شود/ فرهنگ جزء لاینفک جامعه است

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با توجه به اهمیت حوزه‌ فرهنگی، این بخش را جزء لاینفک جامعه برشمرد و تاکید کرد: در حوزه‌ فرهنگی از هرگونه حاشیه‌پردازی باید پرهیز شود.
کد خبر : 33356

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر امین‌رضا کمالیان در نخستین جلسه شورای تخصصی فرهنگی، دانشجویی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: باید در حوزه‌ فرهنگی و دانشجویی طوری برنامه‌ریزی شود که در سال تحصیلی آینده با ارائه برنامه‌های جامع جایگاه دانشگاه را در موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، علمی و پژوهشی تعالی ببخشیم.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با بیان اینکه حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سوی اتخاذ تصمیم‌گیری‌های مشارکتی است. عنوان کرد: تحولات ایجادشده در این مجموعه عظیم دانشگاهی گویای این موضوع است که سیستم مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی بر پایه شوراها پایه‌گذاری می‌شود، در این تغییر و تحول جدید تاکید بیشتری بر شکل‌گیری و تداوم فعالیت‌هایی که منجر به تصمیم‌گیری مشورتی باشد، آغاز شده‌ است.


این مسئول خاطرنشان کرد: طبیعی است که در چنین برنامه‌هایی آنچه مهم است، کسب بازخورد اطلاعات از محیطی است که در آن فعالیت می‌کنیم، تصمیماتی که در این شوراهای تخصصی اتخاذ می‌شود، تأثیر چشم‌گیری بر دانشجو، عضو هیات علمی، کارمند و خانواده‌های این اعضا خواهد داشت و واکنش‌هایی ممکن است بروز داده شود که ما در این واکنش‌ها مسئول هستیم و باید پاسخ‌گو باشیم.


وی افزود: پاسخ مناسب، نیاز به بازخورد اطلاعات صحیح دارد و باید در این جلسات و شوراها مسیر مشخص شود و به اهداف دانشگاه نزدیک‌تر شویم. هدف کیفی‌سازی دانشگاه است بنابراین برنامه‌ها و فعالیت‌ها باید هدفمند باشد.


کمالیان گفت: ارزش‌ها ضرورت‌های قطعی یک جامعه هستند و در اثر تداوم، تبدیل به هنجار می‌شوند. وظیفه‌ حوزه‌ فرهنگی در دانشگاه تبیین ارزش‌های دینی است که از والاترین هدف‌های انسان به شمار می‌آید.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: وظیفه‌ تربیت دانشجویان به عنوان قشری که در آینده مسئولیت‌های اجتماعی را بر عهده می‌گیرند بر عهده دانشگاه است و تبیین فرهنگ اسلامی در جامعه نتیجه تربیت دانشجویان متعهد در دانشگاه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته