دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1394 - 14:49
کسی از حضور وزیر علوم احمدی‌نژاد در بهارستان اطلاع ندارد!

بی‌خبری نمایندگان از جزئیات جلسه جمع‌بندی پرونده بورسیه‌ها

تیتر خبری که روی خروجی خبرگزاری‌ها قرارگرفته، این است: «پرونده بورسیه‌ها با حضور فرهادی و دانشجو جمع‌بندی می‌شود.» به گفته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، دوشنبه (۲۶ مرداد) جلسه‌ای در این کمیسیون برای بررسی و جمع‌بندی پرونده بورسیه‌ها برگزار خواهد شد؛ جلسه‌ای که اعضا از جزئیات آن بی‌خبرند!
کد خبر : 33292

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بنا بر اعلام رییس کمیسیون آموزش مجلس، در این جلسه از دکتر محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، دکتر کامران دانشجو وزیر اسبق علوم، معاونان فعلی و معاونان دوره وزارت علوم دولت احمدی‌نژاد و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ دعوت‌شده تا در جلسه‌ای حاضر شوند و پرونده بورسیه‌ها را جمع بندی کنند.


برای اطلاع از جزئیات سوالات نمایندگان از وزیران علوم دولت روحانی و دولت احمدی‌نژاد با چند تن از اعضای این کمیسیون تماس گرفتیم اما پاسخ نمایندگان به سوال خبرنگار آنا، بی‌خبری کامل از حضور کامران دانشجو و یا حتی برگزاری این جلسه بود.


هروی: از شما می‌شنوم!


جواد هروی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در پاسخ به این سؤال که «دلیل حضور کامران دانشجو برای پاسخ‌گویی درباره پرونده بورسیه‌ها در مجلس چیست و جواد هروی به‌عنوان یکی از نمایندگان کمیسیون آموزش از او چه سؤالی دارد» گفت: «من هنوز در جریان این ماجرا و برنامه این هفته کمیسیون نیستم. اما کلاً از حضور آقای دانشجو در کمیسیون آموزش بی‌اطلاعم و از شما این خبر را می‌شنوم. چیزی که در حال حاضر در دستور جلسه کمیسیون آموزش آمده، موضوع جلسه دانشجویان بورسیه با حضور وزیر علوم، رئیس کمیسیون اصل نود و رئیس دیوان محاسبات است. اصلاً اسمی از آقای دانشجو نیست!»


خانلری: در جریان نیستم


کارن خانلری عضو دیگر کمیسیون آموزش مجلس درباره جلسه روز دوشنبه به آنا می‌گوید:« من در جریان این جلسه نیستم. احتمالاً فردا به ما خواهند گفت. معمولاً مجلس شورای اسلامی پیگیر مسائلی می‌شود که رسانه‌ای می‌شوند و اوج می‌گیرند. الآن صحبت بورسیه‌ها نیست، اما پرونده آن در مجلس باز است و احتمالاً برای پیگیری نهایی از وزیر اسبق علوم و وزیر فعلی درخواست شده تا به کمیسیون بیایند و توضیحات نهایی خود را ارائه کنند. من فکر نمی‌کنم مسئله خاصی درباره این دعوت وجود داشته باشد.»


جعفری: هیئت رییسه کمیسیون تصمیم می‌گیرد


قاسم جعفری عضو دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در پاسخ به سؤال خبرنگار گروه دانشگاه آنا، درباره حضور فرهادی و دانشجو در کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت:« من هنوز در جریان جلسه قرار نگرفته‌ام، اما خبرنگارها از صبح درباره این جلسه پرسیده‌اند و من فکر می‌کنم در جلسه هفتگی کمیسیون این برنامه در نظر گرفته شود. قرار بود چنین اتفاقی بیفتد اما نمی‌دانم آیا در برنامه کاری ما قرارگرفته یا نه. چون هیئت‌رئیسه درباره جلسات تصمیم می‌گیرد من در اطلاع نیستم.»


فیاضی: اطلاع ندارم


عبدالوحید فیاضی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز، درباره جلسه روز دوشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به آنا می‌گوید: « بنا است که جلسه‌ای با کمیسیون اصل نود و وزارت علوم درباره بورسیه‌ها و اقدامات آن داشته باشیم. اما از جزئیات آن هنوز بی‌خبرم و از اینکه آقای دانشجو در این جلسه حضور دارند هیچ اطلاعی ندارم.»


منادی: مساله دیگری برای ما مهم است


علیرضا منادی سفیدان، آخرین نماینده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است که پاسخ گوی خبرنگار آنا بود.


او نیز ضمن اظهار بی‌اطلاعی از حضور کامران دانشجو در مجلس، گفت:« آن چیزی که برای ما مهم است این است نام افرادی که به‌عنوان متخلف منتشر شد، همه متخلف نبودند و با آبروی عده‌ای بازی شد. آن چیزی که برای ما مهم است این است که بدانیم نام این افراد چگونه منتشر شده است و کوتاهی در زمان آقای دانشجو صورت گرفته یا در دولت فعلی.»


جمع بندی در بی خبری


فراتر از روال عادی کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و نقس هیئت رییسه در تحولات کمیسیون‌ها، مشخص نیست که دلیل بی اطلاعی اعضای کمیسیون آموزش از برگزاری این جلسه مهم که با حضور دو وزیر علوم فعلی و اسبق برگزار می‌شود، چیست. آن هم در شرایطی که نمایندگان قرار است با پرسش‌های هدفمند خود شنونده پاسخ بسیاری از ابهامات این پرونده پرسروصدا را باشند.


پرونده‌ای که در کنار بحث‌های مرتبط با فساد اقتصادی و پرونده هسته‌ای در رده‌های نخست میزان بحث و جدل در دو سال اخیر مجلس را به خود اختصاص داده است. پس بیراه نیست اگر بگوییم پرونده‌ بورسیه‌ها قرار است دوشنبه جمع بندی شود اما تنها رییس کمیسیون از جزئیات این جمع بندی مطلع است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته