دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1394 - 14:27

خطر گسترش آلودگی شیمیایی در استان شمالی چین در پی وقوع چند انفجار

در پی تشدید اوضاع بحرانی در استان تیانجین چین، تخلیه ساکنان این منطقه توسط ارتش آغاز شد.
کد خبر : 33288

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، انفجار چهارشنبه‌شب که در یک پایگاه انبار مواد شیمیایی در این استان در شمال شرقی چین رخ داد، 85 کشته بر جای گذاشت و این در حالی است که امروز نیز چند انفجار دیگر در این استان رخ داد.


در پی وقوع این حادثه ارتش چین اقدام به خارج کردن ساکنان این مناطق در شعاع سه کیلومتری به منظور جلوگیری از بروز فاجعه زیست‌محیطی کرده است.


بر اساس این گزارش، دولت چین به ساکنان منطقه محل وقوع حادثه، درباره گسترش مواد شیمیایی بر اثر وزش باد هشدار داده است. این در حالی است که عده‌ای از ساکنان این مناطق در مدرسه‌ای در استان مذکور پناه گرفته بودند. دولت چین نیز به این افراد توصیه کرده است از ماسک و شلوارهای بلند استفاده کنند.


چند روز قبل مقامات چینی اعلام کردند که مسیر باد به گونه‌ای تغییر یافته استکه احتمال گسترش آلودگی شیمیایی در محل زندگی مردم را کاهش می‌دهد اما امروز در هشداری جدید عنوان شد که مسیر باد بار دیگر به سمت شهر تغییر جهت داده است.


پلیس چین امروز برای نخستین بار تایید کرد که سیانید سدیم در محل وقوع انفجار وجود داشته است و احتمال دارد این ماده شیمیایی در سطح استان گسترش یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته