دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1393 - 13:43

اختلاف میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر استفاده از نیروی زمینی علیه داعش

به دنبال ارائه طرح رئیس‌جمهوری امریکا درباره استفاده از نیروی نظامی در ائتلاف مبارزه علیه داعش، اختلاف زیادی میان نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس نمایندگان امریکا به‌وجود آمده است.
کد خبر : 3328

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «سومریه‌نیوز»، طرح اعزام نیروی زمینی برای مبارزه علیه داعش به عراق و سوریه که به وسیله «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا ارائه شد، موجب جبهه‌گیری مجددا دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در کنگره امریکا شده است تا جایی‌که جمهوری‌خواهان تلاش خود برای رای‌ آوردن طرح را آغاز کرده‌اند و دموکرات‌ها تلاش می‌کنند آن را لغو کنند.


براساس این گزارش، «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: من و دوستان جمهوری‌خواهم می‌خواهیم به فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا اجازه دهیم که در هرجا گروه داعش وجود دارد، حضور یابند و به مقابله با آن‌ها بپردازند.


وی افزود: این درگیری نیازمند استراتژی و مدیریت قوی است تا بتوان از بحران با موفقیت خارج شد.


از سوی دیگر، «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات‌ها تصویب طرح را بعید دانست و گفت: بسیار سخت است که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بتوانند بر سر طرح پیشنهادی اوباما به اجماع دست یابند.


معاون کنگره آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا درخواست بررسی و تصویب طرح به کارگیری نیروی نظامی در حمله به گروه داعش را مطرح کرده است.


کنترل داعش بر مناطق گسترده‌ای از عراق و سوریه نگرانی جامعه جهانی را برانگیخته است و در این میان برخی کشورهای غربی و عربی به سرکردگی آمریکا «ائتلاف مبارزه علیه داعش» را راه انداخته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته