دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1394 - 10:37
در گفت‌و‌گو با آنا

آروین معظمی: توقع مدال در المپیک ریو نداشته باشید/ فدراسیون دوچرخه‌سواری ناتوان است

ملی پوش دوچرخه سواری کشورمان معتقد است با توجه به شرایطی که رکاب‌زنان ایران دارند کسب مدال توسط آنان در المپیک 2016 ریودوژانیرو غیر ممکن است.
کد خبر : 33267

آروین معظمی گودرزی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، با اشاره به این موضوع که سه سهمیه تیم دوچرخه سواری جاده در المپیک ریو حتمی است، بیان داشت: «ما خیالمان از حضور در المپیک راحت است و قصد داریم در مدت باقیمانده با تمریناتی که انجام می دهیم رکوردهایمان را بهبود بخشیم تا حضوری آبرومندانه در المپیک 2016 داشته باشیم.»


وی در پاسخ به این سوال که آیا بهبود رکوردها به مدال المپیک منجر خواهد شد؟ عنوان کرد: «بهتر است حقیقتی را بگویم. کسب مدال رشته دوچرخه سواری جاده در المپیک ریودوژانیرو دور از ذهن است. نه اینکه مدال المپیک دست نیافتنی باشد اما در المپیکی که پیش رو داریم غیرممکن است به آن برسیم. درست است که ما تیم اول آسیا هستیم اما با اروپا فاصله داریم.»


معظمی افزود: «برای آنکه بتوانیم این فاصله را از بین ببریم باید در تورنمنت‌های دوچرخه سواری اروپا شرکت کنیم ولی یک سری مشکلات از قدیم بوده که هنوز هم پابرجاست. فدراسیون دوچرخه سواری توان آن را ندارد که دوچرخه سواران خود را به مسابقات اروپایی اعزام کند. مطمئن هستم اگر مدتی در چنین رقابت هایی شرکت کنیم چیزی از آنها کمتر نخواهیم داشت. وقتی در کنار آنها رکاب بزنیم با نوع تکنولوژی و علم تمرین آنها آشنا می شویم و می توانیم در میادین بزرگ بین المللی کسب افتخار کنیم.»


دوچرخه سوار تیم ملی با اشاره به مسابقاتی که پیش رو دارد، اظهار کرد: «از جمعه این هفته در مسابقه جایزه بزرگ کشور که یک روز طول می کشد، شرکت خواهم کرد. سپس به مدت سه روز به همراه تیم پیشگامان کویر یزد در رقابت های هفته اول لیگ برتر دوچرخه سواری در پیست با رقبایم مسابقه می دهم. بعد از آن هم به مدت دو هفته در بخش جاده لیگ برتر برای تیم پیشگامان رکاب می زنم. مهرماه با پیراهن تیم ملی در تور بین المللی سیناکارات اندونزی خواهم بود و احتمال دارد آبان ماه در تور فوژو چین شرکت کنم.»


معظمی در خصوص پاداش 10 میلیونی کمیته ملی المپیک به ورزشکاران المپیکی تصریح کرد: «از آنجایی که هنوز سه سهمیه بخش جاده رشته دوچرخه سواری قطعیت پیدا نکرده و ما نیاز داریم تا در تور مالزی آن را حتمی کنیم کمیته ملی المپیک به ما پاداشی نداده است. با این حال جا دارد از مدیران این کمیته تشکر کنم که شرایطی را فراهم کردند که ما با انگیزه بیشتری برای رسیدن به المپیک تلاش کنیم.»


وی افزود:« از آنجایی که در بخش جاده ما فقط سهمیه ها را کسب می کنیم و امکان دارد در صورت مصدومیت یا مشکلات دیگری نفرات عوض شوند ولی کمیته ملی المپیک پاداش را به کسانی می دهد که سهمیه را به دست آورده اند. امیدوارم روند حمایت از دوچرخه سواری قطع نشود تا در المپیک بعدی احتمال کسب مدال افزایش یابد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته