دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1394 - 13:58
در گفت و گو با آنا

جعفرکاشانی: قرار نیست داور‌ها همیشه علیه ما سوت بزنند/ تا روز موفقیت پرسپولیس از برانکو حمایت می‌کنیم

رییس هیات مدیره پرسپولیس گفت: انتقاد کردن خیلی راحت است توقع من این است علاقه مندان پرسپولیس با منتقدان هم کلام نشوند.
کد خبر : 33254

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، پرسپولیس در 3 بازی گذشته خود یک امتیاز گرفته و درقعر جدول و رده شانزدهم ایستاده است،نتیجه‌ای که در تاریخ نتایج این تیم بی سابقه بوده و باعث شده انتقادات تندی علیه برانکو و هیات مدیره باشگاه پرسپولیس مطرح شود. برخی معتقدند برانکو بازیکنان خوبی را به پرسپولیس نیاورده و عده ای می‌گویند این هیات مدیره باشگاه بوده که بازیکنان مورد نظر برانکو را جذب نکرده است. در این میان جعفر کاشانی رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس عوامل دیگری را دلیل شکست های سرخ پوشان می داند.


*پرسپولیس بار دیگر باخت تا صدای اعتراض دوستداران این تیم دربیاید؟


-متاسفانه با اینکه مقابل سپاهان جلو بودیم روی اشتباهات فردی 3 گل خوردیم و بازی را 4 بر 2 باختیم. البته بازیکنان پرسپولیس بازی قابل قبولی را در اصفهان ارائه کردند و عوامل دیگری باعث شد بازی را ببریم.


* چه عواملی باعث می شود تیمی به رغم ارائه یک بازی خوب شکست سنگینی را متحمل شود؟


-تیم پرسپولیس جوان است و با یکی دو اشتباه مسلم داوری ناخواسته به هم می ریزد. وقتی داور دقیقه 5 پنالتی روی طارمی را نمی گیرد و در نیمه دوم تمارض حاج صفی را پنالتی می بیند انتظار دارید بازیکنان تیم جوان و بی ستاره پرسپولیس بتوانند تمرکز خودشان را حفظ کنند و دچار اشتباه نشوند.


* چرا پرسپولیس در ابتدای فصل ستاره ای را جذب نکرد که این گونه به مشکل نخورد؟


-بازیکنانی که این فصل به پرسپولیس اضافه شدند همه با نظر برانکو جذب شدند. اگر بازیکن بزرگی هم وجود داشت که به تیم نیامد به دلیل کمبود بودجه باشگاه بود. هرچند برانکو نیز موافق بود که بازیکن گرانقیمت نگیریم.


* اما همین بازیکنان گرانقیمت می توانستند در بازی های حساس گره از کار پرسپولیس باز کنند.


-با این نظر مخالفم. ما نباید راهی برویم که هر فصل مجبور شویم هزینه‌های گزافی را برای جذب بازیکنان موردنظرمان بدهیم. پرسپولیس باید از حالت تیم بودن خارج و تبدیل به باشگاه شود. ما باید از بازیکنانی استفاده کنیم که از تیم های پایه خودمان به تیم بزرگسالان راه یافته اند.








پرسپولیس تیم جوانی است و با یکی دو اشتباه مسلم داوری ناخواسته به هم می ریزد. وقتی داور دقیقه 5 پنالتی رو طارمی را نمی گیرد و در نیمه دوم تمارض حاج صفی را پنالتی می بیند انتظار دارید بازیکنان تیم جوان و بی ستاره پرسپولیس بتوانند تمرکز خودشان را حفظ کنند

* وقتی پرسپولیس بازیکن باتجربه و ستاره نداشت بهتر نبود این مشکل را موقتی حل می کرد تا درآینده بازیکنان پایه به تیم بزرگسالان اضافه می شدند؟


-وقتی با قیمت یک بازیکن می توان 3 جوان به تیم اضافه کرد چرا بازیکنی را بیاوریم که در صورت مصدومیت احتمالی مربی را خلع سلاح کند. ما باید نگاه‌مان را به قهرمانی عوض کنیم. از همین امروز شروع کنیم تا 5 سال دیگر بازیکن 14 ساله امروزمان بتواند در 19 سالگی سرمایه باشگاه شود.


* با این حساب این فصل پرسپولیس شانسی برای حضور در تیم های بالای جدول ندارد؟


-نه این چنین نیست. این تیم توسط برانکو ساخته و به زودی به جمع مدعیان اضافه می شود. قرار نیست در همه بازی ها داور با اشتباهات فاحش خود نتیجه را به سود تیم مقابل کند و علیه ما سوت بزنند. ما با بازیکنان خود کار می کنیم که با چند حرکت غلط داور به هم نریزند و تا پایان بازی روحیه خود را حفظ کنند.


*این روزها انتقادات زیادی از کادرفنی و هیات مدیره پرسپولیس می شود.


-انتقاد کردن که کار راحتی است. علاقه مندان واقعی پرسپولیس به جای انتقاد تلاش کنند تا خارها جمع و مسیر را هموار کنیم. آنهایی که مدعی هستند پرسپولیس را دوست دارند براساس داشته های خودشان اظهارنظر نکنند. بیایند تا در کنار هم برای موفقیت تیم تلاش کنیم. کسی که پرسپولیس را دوست دارد با منتقدین هم کلام نمی شود.


* با توجه به انتقادات هیات مدیره پرسپولیس تا چه زمانی به برانکو فرصت می دهد؟


-تا وقتی که موفق شود. برانکو مربی خوش فکری است و برای کارهایش برنامه دارد. ما از برانکو حمایت می کنیم و یقین داریم تیم جوان او در هفته های بعدی نتایج بسیار خوبی خواهد گرفت. می دانم که در هفته های بعد حجم انتقادات با نتایج خوبی که پرسپولیس می گیرد، پایین می آید.


* با توجه به عملکرد ذوب‌آهن مقابل استقلال تیم شما این توانایی را دارد به خواسته‌اش برسد.


-پیروزی ذوب آهن بر استقلال دلیل بر قوی بودن این تیم نیست. پیروزی نماینده اصفهان ناشی از ضعف بدنی استقلالی ها بود. ضمن اینکه عملکرد داوری در این بازی هم قابل قبول نبود و قاضی میدان نتوانست عادلانه قضاوت کند. ایمان دارم که می توانیم پیروزی خوبی را مقابل ذوب آهن کسب کنیم و با این پیروزی از بحران خارج می شویم.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته